חברת הרכבת BNSF

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שגיאת לואה ביחידה יחידה:תבנית_מידע בשורה 261: תבנית חברה מסחרית ריקה. חברת הרכבת BNSFאנגלית: BNSF Railway Company) היא רשת רכבות המשא הגדולה ביותר בצפון אמריקה ואחת מתשע מסילות ברזל בצפון אמריקה בדרג ראשון. BNSF מונה 41,000 עובדים,[1] 32,500 מיל (52,300 קילומטרים) של מסילות ברזל פרוסות ב-28 מדינות עם יותר מ-8,000 קטרים.[2] יש לחברה שלושה נתיבים חוצי יבשות המספקים קשרי רכבת בין מערב ומזרח ארצות הברית. רכבות BNSF נסעו יותר מ-169 מיליון מיל (272 מיליון קילומטרים) בשנת 2010, יותר מכל חברת רכבות אחרת בצפון אמריקה.[3] היא מהווה חברת הבת התפעולית העיקרית של חברת האם Burlington Northern Santa Fe, LLC. בסיסה בפורט וורת', טקסס. חברת האם של הרכבת היא בעצמה חברה בת בבעלות מלאה של ברקשייר האת'וויי של וורן באפט.[4] החברה עוסקת הובלת מטענים בתפזורת, כולל הובלת די פחם כדי לייצר כ-25% מהחשמל המיוצר בארצות הברית.[5]

היסטוריה

הקמת BNSF החלה עם הקמת חברת החזקות ב-22 בספטמבר 1995. חברת החזקות חדשה זו רכשה את רכבת אטצ'יסון, טופקה וסנטה פה (המכונה לעיתים קרובות "רכבת סנטה פה") ואת רכבת ברלינגטון הצפונית ומיזגה רשמית את שתי החברות הללו ליצירת רכבת ברלינגטון צפון וסנטה פה ב-31 בדצמבר 1996. ב-24 בינואר 2005, שמה של הרכבת שונה רשמית לחברת הרכבות BNSF תוך שמירת ראשי התיבות של השם המקורי (באנגלית: Burlington Northern and Santa Fe Railway).[6]

ב-3 בנובמבר 2009, ברקשייר האת'וויי של וורן באפט הודיעה שתרכוש את ה-77.4 האחוזים הנותרים ממניותיה של BNSF, תמורת 100 דולר למניה במזומן ובמניות בעסקה בשווי של 44 מיליארד דולר. החברה השקיעה כ-34 מיליארד דולר ב-BNSF תוך רכישת חוב בסך 10 מיליארד דולר.[7] [8][9] [10] [11] ב-12 בפברואר 2010, בעלי המניות של חברת האם Burlington Northern Santa Fe Corporation הצביעו בעד הרכישה.[12]

ל-BNSF ולמתחרה הראשית שלה, Union Pacific Railroad, יש דואופול על כל קווי רכבת המשא הטרנס-יבשתיים במערב ארצות הברית[13] והם חולקים זכויות על פני אלפי קילומטרים של מסילה.

גלריה

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא חברת הרכבת BNSF בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ "LLC 12.31.19 10K" (PDF). BNSF Railway 2019 10-K (באנגלית בריטית).
  2. ^ "BNSF - Fact Sheet" (PDF).
  3. ^ "TABLE 2-9 OPERATIONAL DATA, BY RAILROAD, 2010". Railroad Safety Statistics: 2010 Annual Report. U.S. Dept. of Transport. 4 באפריל 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Financial Information". BNSF website.
  5. ^ BNSF Railway SEC
  6. ^ BNSF Railway (24 בינואר 2005). "BNSF Adopts New Corporate and Subsidiary Logos and Changes Name of Railway Subsidiary as Part of Tenth Anniversary Celebration". אורכב מ-המקור ב-29 בנובמבר 2005. נבדק ב-19 באפריל 2006. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "BERKSHIRE HATHAWAY INC. TO ACQUIRE BURLINGTON NORTHERN SANTA FE CORPORATION (BNSF) FOR $100 PER SHARE IN CASH AND STOCK" (PDF) (Press release). BNSF Railway. 3 בנובמבר 2009. אורכב מ-המקור (PDF) ב-22 בנובמבר 2009. {{cite press release}}: (עזרה)
  8. ^ "Berkshire Bets on U.S. With a Railroad Purchase". The New York Times. 3 בנובמבר 2009. אורכב מ-המקור ב-6 בנובמבר 2009. נבדק ב-4 בנובמבר 2009. {{cite news}}: (עזרה)
  9. ^ Greg Morcroft and Alistair Barr (3 בנובמבר 2009). "Berkshire Hathaway to buy Burlington Northern Santa Fe". MarketWatch. אורכב מ-המקור ב-4 בנובמבר 2009. נבדק ב-4 בנובמבר 2009. {{cite news}}: (עזרה)
  10. ^ Andrew Frye (3 בנובמבר 2009). "Berkshire Buys Burlington in Buffett's Biggest Deal". Bloomberg L.P. נבדק ב-4 בנובמבר 2009. {{cite news}}: (עזרה)
  11. ^ "Warren Buffett: Buying Near the Bottom … Again". The Wall Street Journal. 3 בנובמבר 2009. אורכב מ-המקור ב-9 בנובמבר 2009. נבדק ב-4 בנובמבר 2009. {{cite news}}: (עזרה)
  12. ^ "Berkshire Closes on Purchase of BNSF". Fort Worth Star-Telegram. 12 בפברואר 2010. אורכב מ-המקור ב-4 באוגוסט 2018. נבדק ב-20 בפברואר 2010. {{cite news}}: (עזרה)
  13. ^ Tully, Shawn (4 ביוני 2014). "The railroad with better profit margins than Google". Fortune. נבדק ב-10 באוגוסט 2021. {{cite news}}: (עזרה)
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0