זברוז'ובקה Z 18

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
זברוז'ובקה Z 18
Zbrojovka Z 18
Zbrojovka Z 18
Zbrojovka Z 18
מאפיינים כלליים
יצרן Zbrojovka Brno
שנות ייצור 19251930
הרכבה צ'כוסלובקיהצ'כוסלובקיה צ'כוסלובקיה
מרכב מנוע קדמי, הנעה אחורית
אורך 3,750 מ"מ
רוחב 1,380 מ"מ
גובה 1,500 מ"מ
משקל 780 ק"ג (ריק) (דגם סדאן, 2 דלתות)
בסיס גלגלים 2,650 מ"מ (דגם סדאן)
מפרט טכני
מנוע 2 צילינדרים, מחזור שתי פעימות, 1,004 סמ"ק המפיק 18 כ"ס
הילוכים תמסורת ידנית - 3 מהירויות
מהירות מרבית 80 קמ"ש
צריכת דלק 11.0-10.0 ליטר ל-100 ק"מ (ממוצע)
מעצב František Mackrle

זברוז'ובקה Z 18צ'כית: Zbrojovka Z 18) היו מספר תצורות של מכונית מתוצרת יצרנית הרכב הצ'כית Zbrojovka Brno (אנ') אשר יוצרה בין השנים 19251930 בצ'כוסלובקיה.[1][2]

לפני מלחמת העולם השנייה היצרנית הייתה קרויה "Československá zbrojovka, akc.spol", ולאחר מלחמת העולם השנייה הייתה קרויה "Zbrojovka Brno, n.p.". משנת 1936 המפעל "Československá zbrojovka, akc.spol" עבר לייצור רכבים עבור הצבא הצ'כי (עד לאחר מלחמת העולם השנייה).

תצורות

  • 2 דלתות - סדאן.
  • 1 דלתות, 4 מושבים - מסוג "Phaeton" (סגנון הגוף הבסיסי, היה פתוח בחלקו העליון עם דלת אחת משמאל, הגה מימין ומושב ספסל אליו הייתה גישה באמצעות הורדת המושב הקדמי השמאלי) (אנ')[3]. בהדרגה נוספו דגמי "Phaeton" עם 2 דלתות ו-4 דלתות.
  • 2 דלתות, 2 מושבים - רודסטר.
  • 2 דלתות - טנדר, כושר מטען עד 500 ק"ג.[4]
  • מכונית ספורט-מרוץ.
  • 2 דלתות - קבריולה.[5]

ממאפייני "זברוז'ובקה Z 18"

ממחירי דגמי "זברוז'ובקה Z 18"

גלריה

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא זברוז'ובקה Z 18 בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ "זברוז'ובקה Z 18" automobilrevue.cz/rubriky/clanky/historie/automobil-z-18-prvni-zetka
  2. ^ "זברוז'ובקה Z 18" auta5p.eu/katalog/zbrojovka/z18
  3. ^ Phaeton body הוא סגנון של מכונית פתוחה ללא הגנה מפני מזג אוויר קבוע, שהיה פופולרי משנות ה-20 של המאה ה-20 ועד שנות ה-30 של המאה ה-20
  4. ^ Kuba, Adolf (1988). Atlas našich automobilů 1914-1928. Prague: NADAS. pp. 149–154
  5. ^ "זברוז'ובקה Z 18" קבריולה - תמונה pinterest.dk/pin/729653577108827480
  6. ^ Straight-twin engine: מנוע ישר-תאום, הידוע גם בתור מוטבע-תאום, אנכי-תאום או מקביל-תאום הוא מנוע בוכנה דו-גלילי שבו שני צילינדרים מסודרים בקו לאורך גל ארכובה משותף
  7. ^ Tuček, Jan (2017). Auta první republiky: 1918-1938. Prague: Grada. pp. 90–93
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

30354148זברוז'ובקה Z 18