הר כרמל (אונייה)
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
א/ק "הר כרמל" | |
תיאור כללי | |
---|---|
סוג אונייה | אונייה מעורבת לנוסעים ומשא |
דגל הצי | |
חברת ספנות | לויד ימי ארץ ישראלי |
ציוני דרך עיקריים | |
מספנה | Burmeister & Wain, קופנהגן |
הושקה | 1907 |
אחריתה | נשרפה בנמל קונסטנצה |
מידות | |
תפוסה | 2,468 טון |
מעמס | 5,400 טון |
אורך | 106 מטר |
רוחב | 12.5 מטר |
שוקע | 6.63 מטר |
נתונים טכניים | |
מהירות | 13 קשר |
הנעה | מנוע קיטור תלת-דרגתי, 3 צילינדרים, הספק בלימה 281 כוחות סוס |
א/ק "הר כרמל", מקודם "פרוגרסו" (Progresso), נרכשה באיטליה על ידי חברת הספנות לויד ימי ארץ ישראלי ב-8 במאי 1935 כחלק מעסקת ההקמה של החברה. האונייה נרכשה מהשותף האיטלקי איגנציו מסינה, שמכר לה גם את האונייה "הר ציון" והייתה השנייה בצי החברה.
"הר כרמל" הייתה אונייה מעורבת להובלת נוסעים ומשא. היא הייתה רשומה בנמל חיפה, ומספרה במירשם האוניות המנדטורי היה "א/ק 2".
זמן קצר לאחר רישומה החליטו שלטונות המנדט לאכוף את תקנה מספר 917 מה-16 בדצמבר 1927, המחייבת כלי שיט הרשומים בפלשתינה להניף את דגל צי הסוחר של פלשתינה תחת המנדט הבריטי, ו"הר כרמל" הפליגה תחת דגל זה. ב-5 בינואר 1938, בזמן עגינתה בנמל קונסטנצה שברומניה, פרצה באונייה דליקה והיא נשרפה. במקומה רכשה החברה אונייה אחרת, את "מרים".
קישורים חיצוניים
- מאגר הספנות העברית על פי ספרו של רב חובל הלל ירקוני "75 שנות ספנות עברית", המוזיאון הימי הלאומי, חיפה.
18456892הר כרמל (אונייה)