הרמס (בית אופנה)
נתונים כלליים | |
---|---|
מייסדים | טיירי הרמס |
תקופת הפעילות | 1837–הווה (כ־187 שנים) |
הכנסות | 2.4 מיליארד אירו (לשנת 2010) |
רווח | 421.7 מיליון אירו (לשנת 2010) |
יו"ר | אקסל דיומא (אנ') |
עובדים | 8,370 (נכון לשנת 2010) |
hermes.com |
הרמס (באנגלית: Hermès) הוא בית אופנה צרפתי שהוקם בשנת 1837. החל משנות ה-50 של המאה ה-20 לוגו החברה הוא מרכבת דוכס המובלת על ידי סוס. החברה מתמחה במוצרי אופנה עילית הכוללים בגדים, אביזרי אופנה ובשמים. אחד המעצבים המפורסמים שהתחילו את דרכם בחברה הוא ז'אן-פול גוטייה.
היסטוריה
הקמת החברה
טיירי הרמס נולד בקרפלד בשנת 1801 ומשפחתו עברה לצרפת ב-1828. בשנת 1837 נפתחה החנות הראשונה של המותג בפריז עיצוביה כללו בעיקר אוכפים ותיקי נסיעות שנועדו למעמד האריסטוקרטי הגבוה. החברה זכתה לאזכוריה הראשונים בציבור כאשר זכתה בפרסים על העיצוב בירידי אופנה ברחבי פריז בשנים 1855 ו-1867. צ'ארלס אמיל בנו של הרמס לקח בעלות על החברה בשנת 1880 והעביר את החנות למיקום בו היא נמצאת עד היום. בעזרת בניו, אדולף ואמיל מוריס החברה הצליחה להגיע למעמד יוקרתי ופתחה חנויות ברחבי אירופה, אמריקה, רוסיה ואסיה.
האחים הרמס
לאחר פרישתו של צ'ארלס אמיל שינו בניו את שם החברה ל"Hermès Frères" (האחים הרמס) לאחר מכן החלו לספק אוכפים לצאר הרוסי. בשנת 1914 היו בחברה למעלה משמונים עובדים. לאחר מכן לאמיל מוריס הוענקה הזכות הבלעדית להציג רוכסנים בעיצובי העור ובבגדיו ובכך הפכו לראשונים שהציגו בגדים עם רוכסנים בצרפת. העיצוב המפורסם של הרמס היה מעיל גולף מעור בעל רוכסן שעוצב עבור נסיך ויילס ב-1918. בשנות העשרים הפך אמיל מוריס לבעלים הבלעדי של החברה והוציא קולקציה ראשונה של אביזרי אופנה. הוא צירף את שלושת מחותניו כשותפים עסקיים. בשנת 1922 הציג אמיל מוריס תיק עור ראשון כחלק מקולקציית תיקים שעיצב לאחר שאשתו טענה שעדיין לא מצאה תיק שיתאים לצרכיה ולטעמה. ב-1924 נפתחו שתי חנויות של הרמס בארצות הברית. ב-1929 הוצגה בפריז קולקציית בגדי הנשים הראשונה של החברה.
בשנות השלושים עשה בית אופנה שם לעצמו לאחר שעיצב כמה מעיצוביו המפורסמים כדוגמת "Sac à dépêches" שכונה לאחר מכן "Kelly bag" על שמה של גרייס קלי. בשנת 1937 הציג הרמס קולקציית צעיפים שהפכו במהרה לחלק מתרבות הלבוש הצרפתית. חלק מתדמית המותג שנבנתה באמריקה שייכת להצגת הקולקציות בחנויות כולבו של ניימן מרקוס בניו יורק. במהלך שנות השלושים החל הרמס לעבוד עם חברה לייצור שעונים שווייצרים כדי ליצור קולקציית שעונים לגברים ולנשים עשויי זהב 18 קרט ופלדת אל חלד, השותפות בין שתי החברות נמשכה עד אמצע שנות החמישים. בשנת 1949 הוציאה החברה את עניבת המשי הראשונה והוציאה בושם ראשון בשם "Eau d'Hermès".
לאחר מותו של אמיל מוריס
רוברט דומאס, חתנו של הרמס, שיתף פעולה עם גיסו ג'ין רנה לאחר מותו של אמיל מוריס בשנת 1951. בכך היו בעלי החברה הראשונים שלא היו מקורבים מדרגה ראשונה לבעלים המקורי. לאחר שהתמנה לבעלים שינה את שמו לרוברט דומאס-הרמס. זמן קצר לאחר מכן הפך לוגו החברה להיות הסוס עם הכרכרה הידוע כלוגו החברה עד היום. דומאס הציג קולקציות ייחודיות של אביזרי אופנה ותכשיטים. בשנת 1961 הפך עסק הבישום לחברת בת רשמית של הרמס עם השקתו של הבושם "Calèche".
נפילתו ותקומתו של הרמס
במהלך שנות השבעים עם עלייתם של בתי אופנה אחרים והתגברותם של החיקויים בשוק החל בית האופנה לדעוך מתהילת העבר שאפפה אותו. ג'ין לואיס דומאס, בנו של רוברט דומאס התמנה ליו"ר החברה בשנת 1978. הוא מיקד את החברה לייצור של מוצרי משי ועור בעיקר והוסיף פריטים חדשניים וטכניקות ייצור חדשות. ג'ין לואיס העסיק שני מעצבים מפורסמים שיהיו אחראים על הקולקצייה של הרמס ואחד מעיצוביהם הידועים הוא ז'קט אופנוענים מעור פיתון. בשנת 1978, כאשר מונה ג'ין לואיס ליו"ר היו מכירות החברה מוערכות בכ-50 מיליון דולר. בשנת 1990 עלו מכירות החברה והגיעו לסכום של 460 מיליון דולר. החל משנות השמונים החלה החברה לייצר גם משקפי שמש וסכו"ם לבית. בשנות התשעים התרכז דומאס בהליך בו הוריד את רוב חנויות הזכיין והוסיף חנויות בבעלות ישירה של המותג עצמו דבר שהצריך הוצאות רבות אך הגביר את רווחי החברה והשליטה בהכנסות. בשנת 1999 קנה דומאס 35% ממניות המותג ז'אן-פול גוטייה בסכום של 150 מיליון.
החברה כיום
בינואר 2006 פרש דומאס מניהול החברה וב-2010 הוא מת לאחר התמודדות עם מחלה. פטריק תומאס שהיה סגנו של דומאס החליף אותו ובכך הפך למנהל הראשון שלא נושא את השם הרמס.
קישורים חיצוניים
- אתר האינטרנט הרשמי של הרמס
- הרמס, ברשת החברתית פייסבוק
- הרמס, ברשת החברתית אקס (טוויטר)
- הרמס, ברשת החברתית אינסטגרם
- הרמס, חברה ברשת החברתית LinkedIn
- הרמס, סרטונים בערוץ היוטיוב
הרמס (בית אופנה)29165843