הרכבת התחתית של צ'ליאבינסק

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ערך זה עוסק במיזם עתידי
ייתכן שנכללים בערך פרטים שהם בגדר הערכה, או כאלה שעשויים להשתנות עם התקדמות המיזם.
ערך זה עוסק במיזם עתידי
ייתכן שנכללים בערך פרטים שהם בגדר הערכה, או כאלה שעשויים להשתנות עם התקדמות המיזם.
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.

אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.

אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

מפה של הרכבת התחתית המתוכננת, הקו הראשון שנמצא בבנייה מסומל בצבע האדום, שאר הקווים רק נמצאים בתוכניות עתידיות.

הרכבת התחתית של צ'ליאבינסקרוסית: Челябинский Метрополитен) היא מערכת של רכבת תחתית עתידית בעיר צ'ליאבינסק הנמצאת ברוסיה. נחזתה בשנות ה-60 של המאה ה-20. בנייתו של הקו הראשון החלה ב-1992.

אחרי שהפרויקט סבל ממספר בעיות פיננסיות בשנות ה-90 ובתחילת העשור הראשון של המאה ה-21, שלוש התחנות הראשונות תוכננו להיפתח בשנת 2007. אחר כך, הפתיחה נדחתה ל-2010. ב-2007, הוחלט כי הקו הראשון ייפתח בשנת 2014, וכעת מתוכננות 4 תחנות במקום שלוש. מפני שבעיות המימון התמשכו, תאריך הפתיחה נדחה שוב. נכון ל-2020, תאריך פתיחה מדויק לא ייתכן לפני 2025.

בפברואר 2010, נבנו 3.6 קילומטרים של מנהרות, מתוך תכנון כולל של 5.7 קילומטרים. ב-2017, ראש חברת הבנייה של הפרויקט דיווח כי תחנה אחת, טורוגובי צנטר כ-70% מוכנה ושלוש התחנות האחרות עוד לא נבנו.

קווים ותחנות

התוכניות הנוכחיות כוללות את פתיחתן של ארבע תחנות מטרו ודפו.

רשימת התחנות המתוכננות:

  • קומסומולסקאיה פלושאד (כיכר קומסומולסקאיה)
  • פלושאד רבולוציי (כיכר המהפכה)
  • טורוגובי צנטר (מרכז סחר)
  • פרוספקט פובדי (שדרות הניצחון)

אורכן הכולל של המנהרות יהיה 5.7 קילומטרים, עם תוספת של מסילה באורך קילומטר לדפו.

בנובמבר 2011 הסתיימה בניית המבנה של התחנה הראשונה (של תחנת כיכר קומסומולסקאיה).

תוכניות עתידיות

התוכניות העתידיות כוללות הרחבת הקו הראשון מזרחה, למפעל הטרקטורים של צ'ליאבינסק (תחנה אחת) והרחבת הקו מערבה (שלוש תחנות).

שני קווים נוספים מתוכננים להיבנות מצפון לכיוון דרום-מזרח ומצפון-מזרח העיר לדרום-מערב. תאריך התחלת הבנייה וההוצאה לפועל של התוכניות הללו לא הוגדר.

מימון הפרויקט

במרץ 1998 לפני משבר הרובל (1998), פיוטר סומין, מושל מחוז צ'ליאבינסק בזמנו, קרא לפרויקט הרכבת התחתית בצ'ליאבינסק כאחד החשובים ביותר במחוז. חברות בנייה לקו בפיגורים בתשלומים וחובות מיסים לממשלה, הציעו לה לה לבנות את הרכבת התחתית כתחליף לחוב. לכן, הפרויקט בעצם מומן על ידי חובות המיסים של חברות הבנייה לממשלה. כיום, הפרויקט ממומן ביחד על ידי חברות הבנייה והממשלה, ועל ידי עיריית צ'ליאבינסק, העלות המשוערת של הפרויקט היא 40 מיליון דולר לשנה.

ב-2018, הממשלה שיערה שכדי להשלים את הפרויקט יידרש סכום של 80 מיליון רובל, בנוסף על 11 מיליון רובל שהרשויות השקיעו כבר.

קישורים חיצוניים

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

27451845הרכבת התחתית של צ'ליאבינסק