הרכבת הקלה של אדיס אבבה
מידע כללי | |
---|---|
מדינה | אתיופיה |
עיר | אדיס אבבה |
מפעיל | חברת הרכבת התחתית של שנג'ן |
מידע על ההקמה | |
חברה בונה | China Railway Group Limited |
התחלת בנייה | 2011 |
פתיחת המערכת | 20 בספטמבר 2015 |
מידע על המערכת | |
אורך המערכת | 31.6 ק"מ |
רוחב המסילה | 1,435 מ"מ |
מספר נוסעים ביום | 200,000 (2018) |
מספר נוסעים בשנה | 40 מיליון (2018) |
מספר הקווים | 2 |
מספר התחנות | 39 |
תרשים המערכת | |
הרכבת הקלה של אדיס אבבה (באמהרית: የአዲስ አበባ ቀላል ባቡር) היא מערכת רכבת קלה בעיר אדיס אבבה בירת אתיופיה, אשר החלה לפעול בספטמבר 2015. המערכת נמצאת בבעלות רשות התחבורה של אדיס אבבה, ומופעלת ומתוחזקת על ידי חברת הרכבת התחתית של שנג'ן.
זוהי הרכבת הקלה הראשונה במזרח אפריקה ומדרום לסהרה
מאפיינים
הרכבת הקלה של אדיס אבבה פעילה בשני קווי רכבת. אורך המסילות הוא כ-31.6 קילומטר, ולאורכן 39 תחנות העלאת והורדת נוסעים. בשנת 2018 השתמשו 40 מיליון נוסעים בשירותי הרכבת הקלה.
המערכת כוללת שילוב של רכבת קלה ייעודית על ויאדוקט (בה הפרדה מתנועה אחרת) וחשמלית (Tram) ברחוב (משותפת עם הולכי רגל וכלי רכב).
מערכי הקרונות הם מתוצרת חברת CNR, העתידה לספק גם את המערכים של הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב.
מפעיל
הזיכיון לתפעול המערכת נמצא בידי תאגיד חברת הרכבת התחתית של שנג'ן.
היסטוריה
בשנת 2010 הגיע תאגיד המסילות האתיופי להסכמה עם בנק הייבוא-ייצוא הסיני על מימון התוכנית שתכלול 39 ק"מ של מסילה ושני קווים.
הקמת המערכת החלה בשנת 2011 על ידי חברת הרכבת של סין במימון סיני, והיא הושלמה בשנת 2015[1].
קישורים חיצוניים
מיזמי קרן ויקימדיה
|
---|
הערות שוליים
- ^ ניו יורק טיימס, הרכבות החשמליות סוללות לסינים את הדרך לכיבוש אפריקה, באתר TheMarker, 21 בפברואר 2017
27374056הרכבת הקלה של אדיס אבבה