הרולד יום פיפרד
הרולד יום פיפרד (באנגלית: Harold Hume Piffard; 10 באוגוסט 1867 - 17 בינואר 1939) היה אמן בריטי, מאייר ואחד הטייסים הבריטיים הראשונים. [1][2]
חיים אישיים
הרולד יום פיפרד נולד במרילבו לצ'ארלס פיפרד ולאשתו אמילי, לבית יום, בתו של ג'יימס יום, עורך דין ושופט בכלכותה. הם נישאו בכלכותה ב-1 ביוני 1858. צ'ארלס קיבל תואר ראשון בקלייר קולג', קיימברידג' בשנת 1848, מונה ללשכת עורכי הדין ב-17 בנובמבר 1854, והוענק לו תואר שני מקלייר קולג' ב-30 ביוני 1856. צ'ארלס היה פקיד הכתר בבית המשפט העליון של כלכותה. ארבעת אחיו הגדולים של פיפרד נולדו כולם בהודו. פיפרד היה בנם השישי של בני הזוג. הוא התחנך ב-Lancing College, ונשלח לשם יחד עם אחיו הגדול לורנס ב-1877. הוא נסע להודו בפברואר 1884 והמשיך זמן מה בנסיעות בתוך הודו ועבד במטעי תה. ב-1889 הוא חזר ללונדון והחל ללמוד אמנות בבית הספר של האקדמיה המלכותית, והציג את הציור הראשון שלו באקדמיה המלכותית ב-1895.
ב-4 ביוני 1895, הוא התחתן עם הלן קתרין דוצ'טי ווקר (1 באוגוסט 1871 - 27 בנובמבר 1900) - בתו של פיטר גדס ווקר, יצרן יוטה. [3] הם גרו רב הזמן בלונדון, ונולדו להם ארבעה ילדים. הבן הבכור שהיגר לניו-זלנד, נהרג במלחמת העולם הראשונה. ביתם דורותי הלן, הייתה אומנית. בנם הרביעי נפטר סמוך ללידה, וכן גם אשתו הלן נפטרה.
הרולד התחתן שנית ב-8 בינואר 1902, שוב בסקוטלנד. כלתו הייתה אלינור מרגרט הויל בתם של ג'ון הויל סוחר יוטה אחר וקתרין רוברטסון קירקלנד. לפיפרד ואלינור היה בן אחד.
פיפרד מת ב-17 בינואר 1939.[4]
הוא קבור בבית הקברות של צ'יזוויק אולד, כמו הלן אשתו הראשונה. אשתו השנייה אלינור שרדה אחריו כמעט 20 שנה.
טייס
טיסות ראשונות באקטון
פיפרד החל לייצר דגמי מטוסים בשנת 1907, וזכה בפרס עבור אחד מהם באולימפיה בשנת 1909. הוא החל לטוס בשנת 1909. הוא שכר סככה ליד ביתו כדי להרכיב את המטוס, שהיה דו-כנפי, ומדחף בעל גובה משתנה. מספטמבר 1909 הוא בחן את המטוס בשדה שכור באילינג במה שהיה אז האנגר היל.[5] הוא הצליח להעלות את המטוס לטיסה ולטוס "מטר או שניים מהקרקע למרחק של מאה מטרים בערך."[5] אולם ב-3 בדצמבר 1909 הושמדו המטוס והאנגר שלו בסערה.
טיסה בשורהם
פיפרד הקים אז (יחד עם ג'ורג' וינגפילד, עורך דין) את חברת Aviator, אשר קיבלה חוזה חכירה על קרקע בשורהאם-ביי-סי ליד בית הספר הישן שלו. עם אדואר באומן ושני עוזרים, הם עיבדו מחדש את עיצוב המטוס והיה להם דגם מוכן ב-3 במאי 1910. הוא הצליח להמריא בקפיצות קצרות, ווקרא למטוס ״יונק הדבש״, שקיבל את הכינוי "החרגול" בזכות קפיצותיו. המטוס התרסק לעיתים קרובות בגלל התעלות הנסתרות בעשב.
בספטמבר 1910 הוא טס בגובה של 10 או 15 מטר לאורך כמעט קילומטר, והצליח לטוס מעבר לשדה לבית המלון הסמוך, "בערך 40 שניות". הוא לא למד איך לסובב את המטוס באוויר, והיה צריך לגרור את המטוס בחזרה להאנגר, מכיוון שלא היה מקום להמריא ליד המלון, אבל הוא חגג עם שמפניה.[6]
חברת קולנוע מקומית ביקשה לצלם את הטיסה, והוא נענה בחיוב. קולין מנטון מתאר זאת כהיבריס אופייני. תוך התעלמות מאזהרות על תעלה מסוכנת, הוא ניסה לטוס מעליה, והרס את המטוס ב"ריסוק טוטאלי" אשר תועד בסרט. הצלם ציין כי ״פיפרד עדיין לא נראה מאוכזב; למעשה, חשבתי שראיתי ברק של סיפוק בעיניו".[5]
בשנת 1911 ניסו פיפרד ללא הצלחה מטוס חדש, ולאחריו הוא לא פיתח יותר מטוסים ולא ניסה לטוס שוב ועבד כאמן ומאייר וזכה להצלחה ופופולריות בשני התחומים האלה.
קישורים חיצוניים
- כתבי הרולד יום פיפרד בפרויקט גוטנברג (באנגלית)
- הרולד יום פיפרד, באתר "Find a Grave" (באנגלית)
הערות שוליים
- ^ Kirkpatrick, Robert J. (11 July 1905). "Harold Piffard". The Men Who Drew For Boys (And Girls): 101 Forgotten Illustrators of Children's Books: 1844-1970. London: Robert J. Kirkpatrick. pp. 355–362.
- ^ Harold Piffard of Bedford Park, Artist and Aviator Extraordinaire | Brentford & Chiswick Local History Society, brentfordandchiswicklhs.org.uk
- ^ National Records of Scotland (22 October 1897). "1897 Docetti, Meta (Statutory registers Deaths 282/1 425)". ScotlandsPeople
- ^ Deaths". The Times (48206). 18 January 1939. p. 1. Piffard.-On Jan. 17, 1939, Harold Hume Piffard, of 18, Addison Road, Bedford Park, W.4.
- ^ 5.0 5.1 5.2 Manton, Colin (2006). "Harold Piffard of Bedford Park, Artist and Aviator Extraordinaire". Brentford & Chiswick Local History Journal. 15
- ^ "The Clarion : Armistice Centenary Edition"
32737271הרולד יום פיפרד