דינה תירוש

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דינה תירוש (נולדה ב- 3 בנובמבר 1953) היא פרופסור מן המניין בחוג להוראת המדעים בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב. תחומי מחקרה העיקריים הם התפתחות ורכישה של מושגים מתמטיים, כללים אינטואיטיביים במדעים ובמתמטיקה, הכשרה וקידום מקצועי של מורי מתמטיקה.

ביוגרפיה

תירוש נולדה ברחובות. היא עשתה את לימודיה הגבוהים באוניברסיטת תל אביב. בשנת 1975 סיימה תואר ראשון במתמטיקה ובמדעי המחשב. בשנת 1978 סיימה תואר שני. עבודת המאסטר שלה הייתה בנושא "חשיבה אינטואיטיבית לגבי אינסוף" בהנחיית פרופסור אפרים פישביין. בשנת 1985 סיימה תואר שלישי. עבודת הדוקטורט שלה הייתה בנושא "התפיסה האינטואיטיבית של מושג האינסוף והשלכותיה על החינוך המתמטי", גם היא בהנחיית פרופסור פישביין. שימשה כמורה למתמטיקה במספר תיכונים בארץ.

לאחר חזרה מלימודי בתר-דוקטור בארצות הברית בשנת 1986 החלה ללמד כחברת סגל באוניברסיטת תל אביב. בשנת 1993 מונתה לפרופסור חבר ובשנת 1998 לפרופסור מן המניין.

היא נשואה, אם לארבעה, וסבתא ל-13.

מספריה

  • היבטים פסיכולוגיים בהוראת המתמטיקה, הוצאת מכון מופ"ת, 2000
  • העקביות המתמטית של תלמידים: מיון, מקורות ואסטרטגיות טיפול, הוצאת רמות, 1999
  • "מתמטיקה: מחקר והוראה. הוצאת מכון מופ"ת, 1996
  • Implicit & Explicit Knowledge: An Educational Approach, Ablex Publishing, 1994
  • Forms of Mathematical Knowledge: Learning and Teaching with Understanding, Springer Netherlands, 2009 (editor)
  • How Students (Mis-)Understand Science and Mathematics: Intuitive Rules, Teachers College Press (with Ruth Stavy), 2000
  • The Handbook of Mathematics Teacher Education: Volume 2, Sense Publishers, 2008 (co-editor)
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

31134435דינה תירוש