דום 64
כללי | |
---|---|
תאריך הוצאה |
נינטנדו 64: 4 באפריל 1997 (צפון אמריקה) 2 בדצמבר 1997 (PAL) סוויץ', PS4, XONE, מחשב: 20 במרץ 2020 Stadia: 12 במאי 2020 |
סוגה | משחק ירי בגוף ראשון |
פיתוח |
Midway Studios Nightdive Studios (גרסה מחודשת) |
הוצאה לאור |
Midway Home Entertainment GT Interactive Bethesda Softworks (גרסה מחודשת) |
עיצוב | רנדי אסטרלה, טימותי היידלר, דני לואיס |
סדרה | דום |
הערות | דרישות המערכת שלהלן מתייחסות לגרסת המחשב מ-2020 |
דרישות תוכנה | |
מנוע משחק |
Doom Engine Kex Engine (הוצאה מחודשת) |
מצבי משחק | שחקן יחיד |
המשחק הקודם | דום סופי |
המשחק הבא | דום 3 |
דרישות מערכת | |
מעבד | Intel Core i5-750 |
זיכרון | 8 GB RAM |
כרטיס מסך | AMD Radeon R7 240 או Nvidia Geforce GTX 660 או Intel HD 530 |
דום 64 (באנגלית: Doom 64) הוא משחק וידאו מסוגת משחקי יריות בגוף ראשון שפותח על ידי חברת Midway Games ויצא לאור ב-1997 עבור קונסולת הנינטנדו 64. המשחק פותח במקור כמשחק ספין-אוף לסדרת משחקי "דום" מאת id Software, אך במהלך 2020 הוציאה חברת Nightdive Studios חידוש למשחק שהופץ למחשב האישי, לקונסולות פלייסטיישן 4 ו-Xbox One. ולנינטנדו סוויץ'.
עבודת הפיתוח על המשחק החלה עוד ב-1994, תחת פיקוח מצד המפתחת המקורית של הסדרה, id Software. המשחק זכה לשבחים על הגרפיקה המעודכנת ועיצוב השלבים, אך גם לביקורת על חוסר בתכונות חדשות למשחקיות ביחס למשחקים הקודמים. עד מהרה המשחק הפך לקאלט, ונוצרה סביבו קהילת מעריצים איתנה שהוציאה במהלך השנים מספר פורטים למחשב.[1]
הגרסה המחודשת, שיצאה בסמוך ליציאת הכותר "דום הנצחי", כללה מספר שלבים נוספים שפותחו על ידי Nightdive ונועדו "לחבר" את עלילת שני המשחקים הראשונים ביחד עם עלילת "דום הנצחי" והכותר שקדם לו, בצעד שהפך למעשה את המשחק לחלק מהקאנון העלילתי של סדרת המשחקים.[2]
הבהרה: ערך זה עוסק בנושא תרבות ובידור, מידע מינימלי זה הוא אינפורמטיבי בלבד ואינו מהווה לגיטימציה.
37346102דום 64
- ^ Doom 64 Is The Most Underrated Doom Game, Kotaku, 2016-06-07 (באנגלית)
- ^ Push Square, Review: DOOM 64 - After More Than 20 Years, DOOM's Oft-Forgotten Third Instalment Packs a Punch, Push Square, 2020-03-24 (באנגלית בריטית)