דודג' 116
דוד'ג 116 שנת 1924 | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
נקרא גם | Series 116 |
יצרן | האחים דודג' אוטומוביל |
שנות ייצור | 1923–1925 |
הרכבה | ארצות הברית |
מודל קודם | Dodge 30 |
מודל אחריו | סדרה 126 |
פלטפורמה | מנוע קדמי |
בסיס גלגלים | 2,896-2,946 מ"מ |
מפרט טכני | |
מנוע | 4 צילינדרים, 3,479 סמ"ק, המפיק 35 כ"ס |
הילוכים | תמסורת ידנית - 3 מהירויות |
דודג' 116, (באנגלית : Dodge 116) - היא מכונית משפחתית, אשר יוצרה בתצורות נוספות : קופה, קבריולט, סטיישן, לנדולט וטנדר בין השנים 1923–1925 על ידי חברת "האחים דודג' אוטומוביל" אשר בשנת 1928 הפכה לחטיבת דודג' בקונצרן המכוניות האמריקאי קרייזלר.
יוצרו 580,108 יחידות.
היסטוריה חברת "האחים דודג' אוטומוביל"
החברה נוסדה בשנת 1900 על ידי האחים ג'ון פראנסיס דודג' והוראס אלגין דודג' בדטרויט שבמישיגן. בימיה הראשונים יצרה החברה חלקי מנוע ו-[שלדה עבור תעשיית הרכב המתפתחת בעיר, בעיקר עבור החברות אולדסמוביל ופורד. למרות ההצלחה המסחרית שאפו האחים לייצר מכוניות משלהם. שאיפה זו התממשה לראשונה במכונית הראשונה, "דודג' דגם 30" (Dodge Model 30), ששיווקו ב-1915 כמתחרה יוקרתית יותר לדגם פורד מודל T הנפוץ. דגם 30 כלל כמה חידושים לאותה עת - גוף עשוי כולו פלדה, תיבת הילוכים חדשנית, ומערכת חשמל בת 12 וולט. תיבת ההילוכים והמנוע היו טובים מאלה של פורד T (35 כוחות סוס לעומת 20). בזכות איכות החלפים שייצרו ומעלותיה של המכונית היא הגיעה למקום שני במכירות הרכב בארצות הברית ב-1916. באותה שנה השתמש הצבא האמריקני בהצלחה בדגם 30 בפעילותו המבצעית כנגד המהפכן המקסיקני פנצ'ו וייה. בינואר 1920 הלך לעולמו ג'ון דודג' ובדצמבר אותה שנה נפטר גם הוראס דודג'. אלמנות השניים המשיכו בניהול החברה. דגם 30 שונה קלות ושווק כ"סדרת 116" (Series 116) אולם החברה ירדה למקום החמישי מכירות בארצות הברית ב-1925. באותה שנה מכרו אלמנות המייסדים את החברה ל-קבוצת משקיעים], שהחליטה, בעקבות ירידה נוספת במכירות (מקום שביעי ב-1927) למכור את דודג' ליצרן מכוניות אחר. בשנת 1928 רכש[קונצרן קרייזלר את חברת דודג' ומבחר הדגמים המיוצר ירד ל-13 בשתי קטגוריות (מ-19 דגמים בשלוש קטגוריות).
תצורות דודג' 116
תמונות
-
דודג' 116 - טנדר
ראו גם
קישורים חיצוניים
- סדרת דוד'ג 116 (22:51 דקות), יו-טיוב
23125691דודג' 116