דודג' סדרה D5
Dodge Serie D5 | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | דודג' |
שנות ייצור | 1936–1937 |
הרכבה | ארצות הברית |
מודל קודם | דודג' ביוטי ווינר |
מודל אחריו | דודג' סדרה D8 |
חברת אם | קרייזלר |
משקל | 1,526 - 1,315 ק"ג |
בסיס גלגלים | 3,353 - 2,921 מ"מ |
מפרט טכני | |
מנוע | |
הילוכים | תמסורת ידנית - 3 מהירויות |
דודג' סדרה D5 (באנגלית : Dodge Serie D5) - היא מכונית משפחתית, מתוצרת חטיבת דודג' בקונצרן המכוניות האמריקאי קרייזלר אשר יוצרה בארצות הברית במספר תצורות בין השנים 1937–1936[1]
היסטוריה
- ערך מורחב – דודג'
חברת דודג' נוסדה בשנת 1900 על ידי האחים ג'ון פראנסיס דודג' והוראס אלגין דודג' בדטרויט שבמישיגן. בימיה הראשונים יצרה החברה חלקי מנוע ושלדה עבור תעשיית הרכב המתפתחת בעיר, בעיקר עבור החברות אולדסמוביל ופורד. למרות ההצלחה המסחרית שאפו האחים לייצר מכוניות משלהם. שאיפה זו התממשה לראשונה במכונית הראשונה, "דודג' דגם 30" (Dodge Model 30), ששיווקו ב-1915 כמתחרה יוקרתית יותר לדגם פורד מודל T הנפוץ. דגם 30 כלל כמה חידושים לאותה עת - גוף עשוי כולו פלדה, תיבת הילוכים חדשנית, ומערכת חשמל בת 12 וולט. תיבת ההילוכים והמנוע היו טובים מאלה של פורד T (35 כוחות סוס לעומת 20). בזכות איכות החלפים שייצרו ומעלותיה של המכונית היא הגיעה למקום שני במכירות הרכב בארצות הברית ב-1916. באותה שנה השתמש הצבא האמריקני בהצלחה בדגם 30 בפעילותו המבצעית כנגד המהפכן המקסיקני פנצ'ו וייה. בינואר 1920 הלך לעולמו ג'ון דודג' ובדצמבר אותה שנה נפטר גם הוראס דודג'. אלמנות השניים המשיכו בניהול החברה. דגם 30 שונה קלות ושווק כ"סדרת 116" (Series 116) אולם החברה ירדה למקום החמישי מכירות בארצות הברית ב-1925. באותה שנה מכרו אלמנות המייסדים את החברה ל-קבוצת משקיעים, שהחליטה, בעקבות ירידה נוספת במכירות (מקום שביעי ב-1927) למכור את דודג' ליצרן מכוניות אחר. בשנת 1928 רכש קונצרן קרייזלר את חברת דודג' ומבחר הדגמים המיוצר ירד ל-13 בשתי קטגוריות (מ-19 דגמים בשלוש קטגוריות).
"דודג' סדרה D5"
"סדרת D5" הצטיידה במנוע שישה צילינדרים בטור בעל 3,569 סמ"ק בשורה, שפיתח 87 כ"ס. יחידת הכוח הייתה קדמית ואילו הכונן היה אחורי.
תיבת ההילוכים הייתה בעלת שלושה הילוכים ואילו המצמד היה יבש עם צלחת אחת. תיבת הילוכים חצי אוטומטית הייתה זמינה כאופציה.
הסדרה "דודג' סדרה D5" הוצעה בגרסאות סדאן[2], קופה[3], קבריולה ולימוזינה. הדגם היה זמין בשני בסיסי גלגלים, 3,353 מ"מ עבור מכונית הסדאן עם שבעה מושבים, ודגמי לימוזינה וקבריולה עם חמישה מושבים, ו -2,921 מ"מ לכל הגרסאות האחרות.
המכוניות הועברו ללקוח גם באמצעות שלדה חשופה, כלומר ללא עבודות גוף, כך שהקונה יוכל להשלים אותן.
"דודג' סדרה D5" יצא מהייצור באוקטובר 1937.
גלריה
ראו גם
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ Beverly Kimes, Henry Clark, Standard Catalog of American Cars 1805-1942, Iola, Krause Publications Inc, 1996, מסת"ב 978-08-73414-28-9.
- ^ "דודג' סדרה D5" סדאן - תמונה pinterest.com/pin/534239574529177072
- ^ "דודג' סדרה D5" קופה - תמונה pinterest.ca/pin/534239574529177093
29772066דודג' סדרה D5