דאטסון סוג 11
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
Datsun Type 11 | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | Datsun (דאטסון)[1], (בשנת 1934 ניסאן השתלטה על "דאטסון"[2]) |
שנות ייצור | 1932 |
הרכבה | יפן |
מודל קודם | Datsun Type 10 |
מודל אחריו | Datsun Type 12 (אנ') |
סיווג | מכונית משפחתית |
אורך | 2,720 מ"מ |
רוחב | 1,175 מ"מ |
משקל | 1,068 ק"ג |
בסיס גלגלים | 1,880 מ"מ |
מפרט טכני | |
מנוע | 4 צילינדרים, 495 סמ"ק המפיק 10 כ"ס |
הילוכים | תמסורת ידנית - 3 מהירויות |
מעצב | Noriyoshi Gotoh |
דאטסון סוג 11 (באנגלית: Datsun Type 11) היא מכונית קטנה מתוצרת יצרנית כלי הרכב היפנית Datsun (אנ') (שם רשמי: Datsun Motor Corporation (בשנת 1934 ניסאן השתלטה על Datsun), אשר יוצרה בשנת 1932 ביפן.
"דאטסון סוג 11"
- דגמי "דאטסון סוג 11" יוצרו במספר סגנונות גוף: "phaeton"[3], סדאן, קופה, רודסטר, מסחרית[4].
- יוצרו 150 יחידות בשנת 1932, מכיוון ששינויים בחוק אפשרו ל"דאטסון" למכור דגם חדש עם מנוע גדול יותר בשנת 1933.
- תקנת שרים מטעם ממשלת יפן משנת 1930 הצהירה כי רישיונות נהיגה לא יידרשו למכוניות עם מנועים של עד 500 סמ"ק, וכי רכישת כלי רכב אלה תחויב במס בשיעור מיסוי דרכים נמוך יותר.
- מנוע קדמי, תכנון שסתום צדדי (sidevalve engine).
- סוג הנעה: הנעה אחורית.
ראו גם
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ מכוניות דאטסון המוקדמות earlydatsun.com/index
- ^ היסטוריה קצרה: מ"דאטסון" ל"ניסאן" osv.ltd.uk/history-of-nissan
- ^ פאטון הוא סגנון רכב פתוח ללא הגנה מפני מזג אוויר קבוע, שהיה פופולרי משנת 1900 ועד שנות ה-30 של המאה העשרים
- ^ "דאטסון סוג 11" - סגנונות גוף web.archive.org/web/20100811234724
26890054דאטסון סוג 11