גשר רחוב 145
גשר רחוב 145, המבט צפונה מגשר שדרת מדיסון. הגשר הלבן שמאחוריו הוא גשר סכר מאקומבס, והמגדל הצר שברקע זה מגדל המים שסמוך לגשר הגבוה. | |
מידע כללי | |
---|---|
שימוש | חציית נהר הארלם לכלי רכב, אופניים והולכי רגל |
מיקום | ניו יורק, מנהטן ממערב לו והברונקס ממזרח, במדינת ניו יורק |
מדינה | ארצות הברית |
מידות | |
אורך | 488 מטר |
רוחב | 19.8 (כולל 2 מעברים להולכי רגל, אחד מכל צד) מטר |
מידע טכני | |
נתיבים | 4 למכוניות ולאוטובוסים של רח' 145 מזרח, ו-2 לרוכבי אופניים והולכי רגל לשני הכיוונים |
גשר רחוב 145 (באנגלית: 145th Street Bridge) הוא גשר נפתח מסתובב[א] בעל ארבעה נתיבים מעל להארלם ריבר בעיר ניו יורק, המחבר את רחוב 145 מערב ושדרת לנוקס במנהטן עם רחוב 149 מזרח ושדרת ריבר בברונקס.[1] הגשר מופעל ומתוחזק על ידי משרד התחבורה של העיר ניו יורק (אנ').
הבנייה של גשר רחוב 145 המקורי החלה ב-19 באפריל 1901, והגשר בעלות של 2.75 מיליון דולר נפתח לתנועה ב-24 באוגוסט 1905. המעצב היה אלפרד פנקוסט בולר (אנ') שתכנן ועיצב את הגשרים הנפתחים בסיבוב של שדרת מדיסון, גשר סכר מאקומבס וגשר יוניברסיטי הייטס.[2] הגשר נשא בעבר את כביש 22 של מדינת ניו יורק (אנ') ואת כביש 100 של המדינה (אנ'). גשר זה נקרא פעם גם "גשר שדרת לנוקס" (אנ'), אם כי השם הזה יצא מכלל שימוש.
תיאור הגשר
מיקומו של הגשר הוא כ-1,250 מ' דרומית לגשר סכר מאקומבס ו-650 מ' מצפון לגשר שדרת מדיסון. הגשר מונח על 3 מזחים, שעליהם 3 מסבכים כשהרכיב המרכזי הנייד (המסתובב ונפתח) מונח על מזח הציר, הנתמך על-ידי קורת תוף.[2] המזח נקרא Pivot Pier (אנ')[ב]. בנוסף לשלושת המזחים שמעוגנים בקרקעית הנהר, קיימים עוד 4 מבני אבן, 2 בכל צד של הנהר ועל היבשה, הנושאים את צירי הגישה לגשר. בקצה הגשר בכל צד שלו (המזרחי והמערבי), ניצבים 2 מבני אבן עיליים בכל צד שלו (הדרומי והצפוני), בעלי גגות חרוטיים. (ראו כל האלמנטים המוזכרים לעיל בתמונה הראשית של הערך משמאל).[1]
מנועי ההנעה, הבלמים והמכונות האחרות לסיבוב הרכיב הנייד והנפתח של הגשר, ממוקמים על רכיב זה, בתוך הרווח שבין סיפון הכביש לבין קורת התוף העגולה. שולחן הבקרה והבקרות החשמליות למוטת הסיבוב ממוקמים בחדר זה, ממנו מפעילים את פתיחת הגשר.[2]
עבודת בניית הגשר התעכבה, מכיוון שבו זמנית נחפרה מנהרה מתחת לאחד הפירים של הגשר עבור הרכבת התחתית של ניו יורק.[2]
הגשר נושא ארבעה נתיבים ברוחב 3.6 מ', שניים לכל כיוון, בתוספת מדרכה ברוחב של 2.7 מ' מכל צד של הגשר. כבישי הגישה המערבית והמזרחית הם ברוחב 17 מ' ו-41 מ', בהתאמה.
רכיב נייד מסתובב חדש לגשר הורכב בנמל קוימנס (אנ') בקוימנס, ניו יורק (אנ'), בדרום מחוז אולבני (אנ'). הרכיב הוחלף בתחילת נובמבר 2006.[3] לצורך כך הגשר נסגר מ-1 נובמבר 2006 ועד 9 פברואר 2007.[1][2]
בכל צד של הגשר מחסומים נעים הצבועים אדום לבן, שיורדים ומונעים מעבר מכוניות לקראת פתיחת הגשר למעבר ספינות.
תחבורה ציבורית
גשר רחוב 145 נושא את קו האוטובוס Bx19 המופעל על ידי MTA New York City Transit (אנ').[4][5] בין 2000 ל-2014, הגשר נפתח לכלי שיט 23 פעמים.[6]
על הגשר עוברים כ-30,000 כלי רכב ביום.[2]
גלריה
-
גשר רחוב 145 מבט ממערב (ממנהטן)
-
השלט הנושא את שם הגשר מכיוון מנהטן
-
גשר רחוב 145 החריץ שלאורכו מתבצע סיבוב הגשר
-
גשר רחוב 145 מבט מצפון מגשר סכר מאקומבס (הרשת למניעת קפיצות מהגשר)
-
הרכיב המרכזי (הנייד) במערכת סיבוב הגשר. בתמונה חדר השליטה והבקרה על סיבוב הגשר בעת פתיחתו.
-
מבט מערבה ומעלה לגשר ולאחד ממבני האבן בעלי הגגות החרוטיים
ראו גם
קישורים חיצוניים
- סיור רגלי וירטואלי לאורך וליד גשר רחוב 145. אורך 5.19 ד' (שימת לב למחסומים הצבועים אדום לבן, שמורדים לקראת פתיחת הגשר למעבר ספינות)
ביאורים
הערות שוליים
- ^ 1.0 1.1 1.2 Harlem River Bridges - 145th Street Bridge, NYC DOT
- ^ 2.0 2.1 2.2 2.3 2.4 2.5 145th Street Bridge - Historic Overview, NYC Roads.com
- ^ Annie Karni, New 145th Street Bridge Arrives in the City Via Barge, New York the Sun, Nov. 1, 2006
- ^ Manhattan Bus Service, MTA - Metropolitan Transportation Authority
- ^ Bronx Bus Service, MTA - Metropolitan Transportation Authority
- ^ 2014 NYC DOT Bridges & Tunnels Annual Condition Report, New York City Department of Transportation, p. 147
גשר רחוב 14540185442Q4549789