גשר אלכסנדר המילטון

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
גשר אלכסנדר המילטון
גשר אלכסנדר המילטון
גשר אלכסנדר המילטון
מידע כללי
שימוש חציית נהר הארלם לכלי רכב, ממזרח וממערב.
מיקום ניו יורק, ניו יורק (מדינה)
הקמה ובנייה
תקופת הבנייה 1959 – 15 ינואר 1963 (כ־4 שנים)
עלות 21,000,000 דולר + 400,000,000 דולר שיפוץ (2009–2014)
מידות
אורך 723.9 מטר
רוחב 29.26 מטר
גובה 31 מטר
מידע טכני
נתיבים 8 למכוניות
קואורדינטות 40.8456°N 73.9287°W

גשר אלכסנדר המילטוןאנגלית: Alexander Hamilton Bridge) הוא גשר קשתות פלדה בעל שמונה נתיבים המוביל תנועה מעל נהר הארלם בין הרבעים של מנהטן והברונקס בניו יורק. הגשר מחבר את הכביש המהיר הבין מדינתי 95(אנ') בקטע של שכונת וושינגטון הייטס במנהטן עם הכביש המהיר "חוצה ברונקס"(אנ') כחלק מהכביש המהיר 95[א] ו-U.S. 1(אנ').

הגשר נפתח לתנועה ב-15 בינואר 1963[1], באותו יום שבו הושלם הכביש המהיר קרוס-ברונקס. מחלקת התחבורה של ניו יורק, המפעילה ומתחזקת את הגשר, דיווחה על נפח תנועה יומי ממוצע (ADT) לשנת 2011 בשני הכיוונים של 182,174, לאחר שהגיע לשיא ADT של 192,848 ב-1990[2].

עיצוב

האורך הכולל של הגשר, כולל הגישות, הוא 723.9 מ' ורוחב הנתיבים 29.26 מ'[3]. הנתיבים העיקריים המקבילים שלו הם באורך 169 מטר, ומספקים 31 מ' של מרווח אנכי מעל נהר הארלם (במרכז הגשר למעבר ספינות) ו-112 מ' של מרווח אופקי[4].

תכנון הגשר כלל קבוצה של רמפות מתפתלות הידועה רשמית כ"מחלף הייברידג'"[ב] לחיבור אל הכביש המהיר מייג'ור דיגן(אנ') (הושלם ב-1964) וממנו, ורמפת ויאדוקט המתחברת לכביש הארלם ריבר(אנ'), שניהם מעל 30 מ' מתחת למפלס הגשר, וגישה לשדרת אמסטרדם[4].

היסטוריה

לאחר השלמת גשר ג'ורג' וושינגטון, המחבר את מנהטן וניו ג'רזי ב-1931, כלי רכב שנסעו בין ניו ג'רזי לברונקס, היו נוסעים מעל גשר וושינגטון(אנ')[ג], שחוצה את נהר הארלם ממש צפונית לגשר אלכסנדר המילטון הנוכחי[5]. גשר אלכסנדר המילטון תוכנן באמצע שנות ה-50 כדי לחבר את הכבישים המהירים טרנס-מנהטן ו-חוצה ברונקס (המוזכרים לעיל), ולהכיל את התנועה הנוספת הנובעת מהוספת המפלס התחתון בעל שישה נתיבים לגשר ג'ורג' וושינגטון[4][5]. עם הייעוד הבין-מדינתי, 90% מעלות הבנייה של 21 מיליון דולר בערכים דאז, כוסו על ידי הממשלה הפדרלית. כאמור, הגשר נפתח ב-15 בינואר 1963[1].

החל משנת 2009 עבר הגשר שיפוץ מלא בעלות מוערכת של 400 מיליון דולר[6]. בעוד שהפקקים שנוצרו מהבנייה לא היו גרועים כפי שציפו גורמים מקומיים, העיכובים הנכנסים במעברי נהר ההדסון, גברו לאחר תחילת הפרויקט[7]. ביולי 2014, הודיע המושל אנדרו קואומו כי שיפוץ הגשר הושלם[8].

קישורים חיצוניים

ביאורים

  1. ^ מכונה גם טרנס-מנהטן בתחום העיר.
  2. ^ לצפייה במיפוי "מחלף הייברידג' והנתיבים אליו וממנו ראו כאן.
  3. ^ לא להתבלבל בין גשר זה מעל נהר הארלם, לגשר ג'ורג' וושינגטון שמעל נהר ההדסון, ואשר מוזכר בתחילת הפיסקה כאן.

הערות שוליים

  1. ^ 1.0 1.1 New Bridge Completes L.I.-to-Jersey Bypass (PDF). The New York Times. April 14, 1963. p. 528
  2. ^ Janette Sadik-Khan, 2011 New York City Bridge Traffic Volumes, NYC.Gov, 2011
  3. ^ Alexander Hamilton Bridge, Historic Bridges
  4. ^ 4.0 4.1 4.2 Compact NYSDOT Highway Record Plans: Beginning 1900, New York State
  5. ^ 5.0 5.1 Cross-City Tunnel Opens Tomorrow - Manhattan's First East-West Drive Goes Under Heights From Washington Bridge (PDF). The New York Times. June 26, 1940. p. 25
  6. ^ Schweber Nate, Bracing for Big Traffic Jam That Didn’t Come on Day 1, The New York Times, July 15, 2012
  7. ^ Erik Wander, GWB Traffic Getting Worse, Analysis Shows, Patch - Teaneck, NJ, Jul 30, 2012
  8. ^ Governor Cuomo Announces Completion of Alexander Hamilton Bridge Rehabilitation, WayBack Machine, JULY 28, 2014
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

38730877גשר אלכסנדר המילטון