גילה פרוכטר

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שגיאת לואה ביחידה יחידה:תבנית_מידע בשורה 261: תבנית מדען ריקה. גילה פרוכטר (נולדה ב-24 בפברואר 1947) היא פרופסור אמריטה בבית ספר למנהל עסקים באוניברסיטת בר-אילן. היא מתמחה בשיווק, במתמטיקה שימושית ובשיטות מחקר כמותניות.

ביוגרפיה

גילה פרוכטר נולדה בבאיה מארה שברומניה ועלתה לישראל ב-1964. ב-1969 היא נישאה, ולה שני ילדים.

ב-1968 החלה ללמוד מתמטיקה באוניברסיטת בר-אילן.[1] סיימה דוקטורט במתמטיקה בטכניון ב-1988, והשלימה לימודים בשיווק ומנהל עסקים בבית הספר למוסמכים ע"ש רקנאטי באוניברסיטת תל אביב.

עבדה כמרצה בטכניון מ-1994 עד 1999, ולאחר מכן באוניברסיטת בר-אילן בין השנים 2001 ל-2005, אז מונתה כפרופסור בפקולטה למנהל עסקים.

שימשה כמרצה אורחת באוניברסיטת הונג קונג למדע וטכנולוגיה, אוניברסיטת קליפורניה בברקלי, אוניברסיטת טקסס, וכן בבית הספר וורטון באוניברסיטת פנסילבניה.

ב-2006 מונתה לראשת מחלקת השיווק בתוכנית לתארים מתקדמים בפקולטה למנהל עסקים של אוניברסיטת בר-אילן, ובין 2011 ל-2014 שימשה כראשת המחלקה.

ב-2007 פיתחה יחד עם ד"ר מוטי ציולינג מודל שמאפשר למפרסמים לבחור את הפרזנטור האידיאלי לקמפיין, על בסיס אלגוריתם שמחבר בין מאפיינים של המוצר למאפייני הסלבריטי שיפרסם אותו כדי להגיע לתדמית הרצויה לקהל היעד.[2]

פרסומים נבחרים (באנגלית)

  • Yair Orbach and Gila E. Fruchter, "Forecasting Sales and Product Evolution: The Case of the Hybrid/Electric Car", Technological Forecasting and Social Change, 78(7), 2011, 1210-1226.
  • Gila E. Fruchter and Christophe Van del Bulte, "Why the Generalized Bass Model Leads to Odd Optimal Advertising Policies", International Journal of Marketing Research, 2011, vol. 28, 2011, 218-230.
  • Gila E. Fruchter, Eitan Gerstner and Paul W. Dobson, "Fee or Free? How Much to Add On For an Add-On", Marketing Letters, 2011.
  • Gila E. Fruchter and Murali Mantrala, "Proactive Planning of the Timing of a Partial switch of a Prescription to over-the Counter Drug", Production and Operations Management, Vol. 19, No. 5, 2010, 614-628.
  • Yair Orbach and Gila E. Fruchter, "A Utility-Based Diffusion Model Applied to the Digital Camera Case", Review of Marketing Science, Vol. 8, Article 1, 2010,1-26.
  • Gila E. Fruchter, "Signaling Quality: A Dynamic Price-Advertising Model", Journal of Optimization Theory and Application, Vol. 143, No.3, December 2009, 479-496.
  • Gila E. Fruchter and Simon-Piere Sigue, "Social Relationship and Transactional Marketing Policies-Maximizing Customer Lifetime Value", Journal of Optimization Theory and Application, Vol. 142, No. 3, September 2009.
  • Gila E. Fruchter and Ariel Fligler, "The Various Brands in the Optimal Product Line vs. the Optimal Single Product", Innovative Marketing, Vol. 3, No. 1, February 2007, 15-22.
  • Gila E. Fruchter, Eugin D. Jaffe and Israel D. Nebenzahl, "Dynamic Brand-Image-Based Production Location Decision", Automatica as a Special Issue on Optimal Control Applications to Management Science, Vol. 42, no. 8, August 2006, 1371-1380.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

31894590גילה פרוכטר