גא"ז 63
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
GAZ-63 | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | גא"ז |
שנות ייצור | 1948 – 1968 |
הרכבה | ברית המועצות (כיום רוסיה) |
מודל קודם | GAZ-51 (אנ') |
מודל אחריו | GAZ 66 |
סיווג | משאית |
מרכב | מנוע קדמי, הנעה 4x4 (אנ') |
אורך | 5,525 מ"מ |
רוחב | 2200 מ"מ |
גובה | 2245 מ"מ |
משקל | 3.2–3.28 טון (ריק), מטען מקסימלי - 2.0 טון |
בסיס גלגלים | 3,300 מ"מ |
מפרט טכני | |
מנוע | V6 צילינדרים, 2 שסתומים לצילינדר, מחזור ארבע פעימות, 3,480 סמ"ק המפיק 70 כ"ס ב-2,800 סל"ד, יחס דחיסה 6.2:1 (מנוע בנזין) |
הילוכים | תמסורת ידנית - 4 מהירויות |
מהירות מרבית | 65 קמ"ש |
צריכת דלק | 25 ליטר ל-100 ק"מ |
גא"ז 63 (ברוסית: ГАЗ-63', באנגלית: GAZ-63) היא משאית סובייטית מתוצרת יצרנית הרכב גא"ז (גא"ז הם ראשי התיבות ברוסית של מפעל כלי הרכב על שם "גורקי" (Горьковский автомобильный завод, ГАЗ) אשר יוצרה בין השנים 1948–1968 בעיר ניז'ני נובגורוד בברית המועצות (כיום רוסיה).[1]
"גא"ז 63"
- דגמי "גא"ז 63" היו פיתוח של דגמי "GAZ-51" (אנ').
- דגמי "גא"ז 63" היו בשימוש בכוחות המזוינים של ברית המועצות.[3]
- משגרי רקטות BM-14 מסוג "(8U35) "BM-14-17 הוצבו על משאיות "גא"ז 63" (משגר רב קני בעל 17 קנים, התחיל להתפתח בשנת 1959) (ראו תמונה).
- מנוע בנזין.
- מנוע קדמי - מחזור ארבע פעימות.
- סוג הנעה: 4x4.
- מנוע קירור מים.
- קיבולת מכל דלק - 105 ליטר, טווח נסיעה ללא תדלוק: כ-450 ק"מ.
- על פי דגם המשאית "גא"ז 63" התבסס רק"ם BTR-40 בעל הנעת 4X4. בצבא הסובייטי הדגם תפקד כנגמ"ש קל או רק"מ סיור. בנוסף לצבא הסובייטי היה בשימוש של מעל ל-30 מדינות.
- אב הטיפוס של גרסת שלושה צירים משנת 1946, היה קרוי "GAZ-33" הייצור הסדרתי לא התקיים.
- אב הטיפוס משנת 1944 של גרסה "GAZ-68" (ידועה גם בשם "KSP-68") עם תותח של 68 מ"מ על פני שטח הטעינה. הפקת הסדרות לא התקיימה, גם במלחמת העולם השנייה וגם אחריה.
דגמים
- "GAZ-63" - דגם בסיסי שנבנה בסדרות משנת 1948.
- "GAZ-63U" - גרסת ייצוא של הדגם הבסיסי.
- "GAZ-63Ju" - מודל ייצוא לאזורים טרופיים.
- "GAZ-63A" - הרכב היה מצויד גם בכננת קדמית. המשקל הריק עלה ל-3,520 ק"ג.
- "GAZ-63AU" - גרסת הדגם של GAZ-63A, יועד לייצוא.
- "GAZ-63AJu" - גרסת ייצוא במיוחד לאזורים טרופיים, מצוידים בכננת.
- "GAZ-63D" - יחידת גורר שהופעלה בשילוב עם נגררים להטיית סוג GAZ-707. מנגנון ההטיה הונע באמצעות PTO. הציר האחורי נבנה בשנים 1959 עד 1968, כולל צמיגים כפולים.
- "GAZ-63E" - (ברוסית "ГАЗ-63Е") - שלדה עליה נבנו אוטובוסים במפעלים אחרים.
- "GAZ-63EU" - שלדה בגרסת הייצוא.
- "GAZ-63P" - יחידת גורר שיוצרה בין השנים 1958 עד 1968 ויש לה גם ציר אחורי כפול. בנוסף, הרכב היה מצויד במכל דלק שני, כך שניתן לשאת בסך הכל 195 ליטר בנזין.
- "GAZ-63E" - דגם עם מערכת חשמל מוגנת.
- "GAZ-63EU" - דגם ייצוא עם מערכת חשמל מוגנת.
- "GAZ-63EJu" - דגם ייצוא עם מערכת חשמל מוגנת, תוכנן במיוחד לאזורים טרופיים.
גלריה
-
"גא"ז 63"
-
"גא"ז 63"
-
"גא"ז 63"
-
"גא"ז 63"
-
"גא"ז 63"
-
"גא"ז 63" עם עם משגר רקטות BM-14 (מסוג BM-14-17)
-
"גא"ז 63" - כבאית
-
"גא"ז 63" - כבאית
-
"גא"ז 63" - כבאית
-
"גא"ז 63" כבאית מכלית (משאית)
ראו גם
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ "גא"ז 63" web.archive.org/web/20081021002043
- ^ "גא"ז 63" (ברוסית) aviaros.narod.ru/gaz-63
- ^ "גא"ז 63" כולל תמונה של הדגם ביחס 1:72 -hobby.com/products/Soviet-military-truck-GAZ-63
- ^ "גא"ז 63" samochodyswiata.pl/viewtopic.php
- ^ "גא"ז 63" - תמונות shutterstock.com/search/gaz-63
26991264גא"ז 63