ג'ניפר ברטלט

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שגיאת לואה ביחידה יחידה:תבנית_מידע בשורה 261: תבנית אמן ריקה. ג'ניפר לוש ברטלט (נולדה ב - 14 במרץ 1941) היא אמנית אמריקאית. היא ידועה בציורים והדפסים המשלבים את האסתטיקה מבוססת המערכת של אמנות קונספטואלית עם הגישה הציורית של הנאו-אקספרסיוניזם. רבים מיצירותיה מבוצעות על גבי לוחות פלדה קטנים, מרובעים ומצופים באמייל, המשולבים בצורת רשת ויוצרים עבודות מונומנטליות.

בארטלט נולדה בשם ג'ניפר לוש בשנת 1941 בלונג ביץ', קליפורניה, אחת מתוך מארבעה ילדים. אביה היה בעל חברת בנייה ואמה הייתה מעצבת אופנה שעזבה את המקצוע כדי לגדל את ילדיה. היא גדלה בפרברי לונג ביץ', קרובה מספיק לאוקיינוס כדי שפיתחה זיקה למים שתופיע שוב בעבודתה הבוגרת. היא למדה בקולג׳ מילס באוקלנד, קליפורניה, וסיימה תואר ראשון באמנות בשנת 1963.[1] במהלך שנות הקולג 'היא הכירה את אליזבת׳ מוריי שהפכה לחברתה למשך החיים. [2] לאחר מכן עברה לניו הייבן ללמוד בבית הספר לאמנות ואדריכלות ייל[1] בתקופה בה המינימליזם היה הסגנון הדומיננטי. היא למדה אצל יוזף אלברס, ג׳ק טוורקוב, ג'ים דיין וריצ'רד סרה וסיימה תואר שני באמנות בשנת 1965.[3]

ברטט תיאר את חוויית הלימודים בייל כהשפעתה הרחבה ביותר: "נכנסתי לחיי". בראיון שנערך בשנת 2005 עם הפסלת אליזבת מאריי, היא מסרה רשימה זו של דברים שלדבריה חשבו עליה כסטודנטית בשנה הראשונה לאמנות:

בין ההשפעות המוקדמות של ברטלט היו הציירת ארשיל גורקי, פיט מונדריאן, וסול לויט.

לאחר שהתחתנה עם אד בארטלט, אז סטודנט לרפואה, בשנת 1964, היא עברה לעבודה בין מחוז סוהו בניו יורק לניו הייבן, שם לימדה באוניברסיטת קונטיקט. לאחר גירושיה בשנת 1972, עבר בארטלט לניו יורק והחלה ללמד במשרה מלאה בבית הספר לאמנות חזותית. בשנת 1983 נישאה לשחקן הגרמני מתייה קארייר, איתו ילדה את ביתם, אליס; הם התגרשו בתחילת שנות התשעים.

עבודותיה

ברטלט ידועה בעיקר בזכות ציוריה והדפסיה שבהם נושאים מוכרים - החל מבתים וגנים ועד לאוקיינוסים ושמים - מבוצעים בסגנון המשלב אלמנטים של אמנות ייצוגית ומופשטת כאחד; ואכן, היא הגיבה שאינה מקבלת על דעתה את ההבחנה בין אמנות פיגורטיבית לאמנות מופשטת. לעיתים קרובות היא עובדת בצורה סדרתית או יוצרת פוליפטיכות, ולעיתים קרובות היא מתכננת מערכות שלטוניות שמנחות את הווריאציות בתוך קבוצת יצירות נתונה, הדורשות מאיתנו להתמקד ב"תפיסה, בתהליך, בהשפעה של שינוי פרספקטיבה - וכן הקפיצות המתרחשות במוחנו לא משנה כמה אנו רציונליים לחשוב שאנחנו ". בסוף שנות השישים, בהשפעת עבודתו של ג'ון קייג ', היא החלה להכניס אלמנטים מקריים ליצירתה.

תערוכות

  • גלריית פאולה קופר, ניו יורק, 1976. רפסודיה.
  • ציור תמונה חדש, מוזיאון ויטני לאמנות אמריקאית, ניו יורק, 1978.
  • גלריית ״קלוקטאוור״ ( Clocktower_Productions ), ניו יורק, 1979
  • הביאנלה של ויטני, 1981.
  • מרכז האמנות ווקר, מיניאפוליס, מינסוטה, 1984.
  • מוזיאון ברוקלין, ניו יורק, 1985.
  • מרכז האמנות ווקר, 1986.
  • מוזיאון אורלנדו לאמנות, 1993.
  • גלריה מנעולים, פילדלפיה, 1994.
  • גלריה מנעולים, פילדלפיה, 2000.
  • גלריה מנעולים, פילדלפיה, 2004.
  • גלריית אדיסון לאמנות אמריקאית, 2006.
  • גלריית פייס, ניו יורק, 2011.
  • גלריה מנעולים, פילדלפיה, 2011.
  • המוזיאון לאמנות מודרנית, ניו יורק, 2011.
  • גלריות מנעולים, פילדלפיה, 2012.
  • גלריית מנעולים, פילדלפיה, 2013.
  • מוזיאון לאמנות פאריש, 2014.
  • גלריית מנעולים, פילדלפיה, 2015.
  • גלריית פאולה קופר, 2016.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ 1.0 1.1 "Oral history interview with Jennifer Bartlett, 1987 June–September". Oral history interviews. Archives of American Art. 2011. נבדק ב-29 ביוני 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Smith, Roberta (2007-08-13). "Elizabeth Murray, 66, Artist of Vivid Forms, Dies". The New York Times (באנגלית אמריקאית). ISSN 0362-4331. נבדק ב-2019-02-12.
  3. ^ Handy, Amy (1989). "Artist's Biographies - Jennifer Bartlett". In Randy Rosen; Catherine C. Brower (eds.). Making Their Mark. Women Artists Move into the Mainstream, 1970-1985. Abbeville Press. p. 239. ISBN 0-89659-959-0.
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0