ארנסט אוסטר
ארנסט אוסטר (באנגלית: Ernst Oster, 26 בינואר 1908 - 30 ביוני 1977) היה פסנתרן, מוזיקולוג ותאורטיקאי מוזיקה יהודי-גרמני. כמומחה לאנליזה של שנק, תרגם לאנגלית את חיבורו האחרון של היינריך שנקר, "קומפוזיציה חופשית".
חייו
ארנסט פרידריך אוסטר[1] נולד במנהיים, גרמניה. בצעירותו, עברה משפחתו להמבורג, שם למד ב-Gelehrtenschule des Johanneums.[2] את לימודי המוזיקה החל בנגינה על פסנתר. כשנפלה לידיו ההוצאה המבוארת של "הסונאטות האחרונות של בטהובן" בעריכת היינריך שנקר, השתכנע אוסטר, שמן התובנה של שנקר אפשר להפיק יותר מזו של כותבים אחרים בנושאי מוזיקה. כפי שנאמר בהערה ביוגרפית ב"קומפוזיציה חופשית":
על אף כשרונותיו האינטלקטואליים המרשימים והידע העובדתי העצום שלו, היה משוכנע, שניתוח מוזיקלי חייב להיות ... יותר מפעילות אינטלקטואלית, שהמבצע האנאליטי-כביכול צריך להתחייב לברוא את היצירה מחדש מבחינה אמנותית."
בשנות ה-20 לחייו, עבר אוסטר לברלין ללמוד אצל תלמידו של שנקר, אוסוולד יונאס. אחרי עליית הנאצים לשלטון ואחרי מות שנקר ב-1935, עבר אוסטר לווינה, שם תרם ל"Der Dreiklang", כתב-עת קצר-ימים, שייסדו סטודנטים של שנקר, פליקס זלצר ואוסוולד יונאס. אוסטר, שהיה יהודי, היגר לארצות הברית לאחר האנשלוס, וז'אנט שנקר, אלמנתו של היינריך, הפקידה בידיו חלק גדול ממסמכיו ל שנקר. הוא הגיע לניו יורק על סיפון אוניית הקיטור פנדאם ב-14 בינואר 1939. הוא הגיש בקשה להתאזרחות ב-29 בינואר 1945.
בארצות הברית, עבד אוסטר כפסנתרן מלווה וכמורה לפסנתר. בין תלמידיו היה פיטר סרקין. בהמשך עבד כמורה בהקונסרבטוריון למוזיקה של ניו אינגלנד ובבית ספר מאנס למוזיקה. הוא תרגם לאנגלית את "קומפוזיציה חופשית" של היינריך שנקר[3] בעזרת מענק מקרן רוברט אוון להמן. הספר יצא בשנת 1977.[4]
אוסטר, שהיה טייל נלהב, מת כתוצאה מאירוע מוחי בעת טיפוס על הר שונמונק. הותיר אחריו אחות, תרזה, שחיה בשווייץ באותו זמן.
מסמכיו של היינריך שנקר שהיו ברשותו נתרמו על ידי מנהל עזבונו לספרייה הציבורית לאמנויות הבמה של ניו יורק, שם הם ידועים כ"אוסף אוסטר: מסמכים של היינריך שנקר".
כתבים שיצאו לאור
- "Vom Sinn des langen Vorschlags", Der Dreiklang, 6: 140–147, 1937
- , תורגם ע"י Kosovsky, Robert, "On the Meaning of the Long Appoggiatura", Theory and Practice, 7, no. 1: 20–37, 1982
- "The Fantaisie-Impromptu-a tribute to Beethoven", Musicology, 1, no. 4: 407–429, 1947
- Reprinted in: Beach, David, ed. (1983). Aspects of Schenkerian Theory. New Haven: Yale University Press. pp. 189–207. ISBN 9780300028003.
- "The Dramatic Character of the Egmont Overture", Musicology, 2, no. 3: 269–285, 1949
- Reprinted in: Beach, David, ed. (1983). Aspects of Schenkerian Theory. New Haven: Yale University Press. pp. 209–222. ISBN 9780300028003.
- "Re: A New Concept of Tonality (?)", Journal of Music Theory, 4, no. 1: 85–98, 1960
- "Register and the Large-Scale Connection", Journal of Music Theory, 5, no. 1: 54–71, 1961
- "Analysis Symposium: W. A. Mozart, Menuetto in D major for Piano (K. 355)", Journal of Music Theory, 10, no. 1: 32–52, 1966
- Schenker, Heinrich (1979). Free Composition (Der freie Satz. תורגם ע"י Oster, Ernst. New York: Longman. ISBN 9780028731803.
לקריאה נוספת
- Allen Forte, Milton Babbitt, Charles Burkhart, Clemens Sandresky, Carl Schachter, Blanche W. Beck, Sydney Beck, David Beach, John Rothgeb and Edward Laufer, "Ernst Oster (1908-1977) In Memoriam," Journal of Music Theory 21, No. 2 (1977), pp. 340–354.
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ "Ernst Friedrich Oster" in Index to Petitions for Naturalizations filed in New York City, 1792-1989, available on Ancestry.com "ארנסט פרידריך אוסטר" ב"אינדקס לבקשות התאזרחות שהוגשו בניו יורק בין 1792 ל-1989
- ^ finding aid to the "Oster Collection: Papers of Heinrich Schenker" File 70, items 72-73 הזמנה לאוסטר לפגישת מחזור מן ה-12 בדצמבר 1974
- ^ [https://quod.lib.umich.edu/cgi/t/text/text-idx?c=acls;idno=heb06278
- ^ [Ernst Oster, "Preface to the English Edition," in Heinrich Schenker, Free Composition, translated and edited by Ernst Oster, New York: Longman (1979), p. xiv.</ref הקדמה להוצאה האנגלית" של "קומפוזיציה חופשית" מאת היינריך שנקר, תרגום ועריכה ארנסט אוסטר, ניו יורק: לונגמן, (1979), עמ' xiv]
31206283ארנסט אוסטר