אסקארי A10
האסקארי A10 (באנגלית: Ascari A10) היא מכונית על המיוצרת על ידי חברת אסקארי הבריטית על פי רעיונו של מיליונר הולנדי. מכונית זו, הכשירה גם לכבישים רגילים, היא פיתוח של מכונית המירוצים KZ1-R GT שמתחרה כעת באליפות ה-GT הספרדית - את שתיהן תכנן נהג פורמולה 1 לשעבר פול בראון (Paul Brown). זו מכונית הדרך השלישית שמיוצרת על ידי החברה, אחרי ה-Ecosse וה-KZ1, כאשר השם A10 בא לציין עשור לייסוד החברה.
ה-A10 היא בעלת מנוע 5.0 ליטר של BMW בתצורת V8 המפיק 600 כוחות סוס (447 קילוואט), ומעביר אותם דרך תיבת הילוכים ידנית סדרתית בת 6 הילוכים, עם אפשרות לבסיס ידית הילוכים בתצורת H. שלדת ה-A10 עשויה מסיבי פחמן כמו ה-KZ1, אך עם עבודת גוף חדשה ומתלים שנגזרו ממירוצים. למרות הוספת כלוב התהפכות ומערכות כיבוי אש, החוסר במבודד קול ובמותרות כגון מיזוג אוויר ומערכת סטריאו, תורמים למשקלה הקל של ה-A10 השוקלת רק 1280 ק"ג. אסקארי טוענת שה-A10 מסוגלת להגיע למהירות של 354 קמ"ש ולהאיץ מ-0 ל-97 קמ"ש ב-2.8 שניות.
חברת אסקארי מתכננת להרכיב ידנית 50 מכוניות A10 במפעלה בבאנברי, במחיר של 350,000 ליש"ט (שקול ל-695,000 דולר אמריקני).
ב-9 בדצמבר 2007 בפרק של תוכנית הרכב הבריטית טופ גיר, שברה האסקארי A10 את שיא הזמן המהיר בהקפת המסלול (מה שידוע כתחרות 'Power Lap'), עם זמן של 1:17.3, כ-0.3 שניות מהיר יותר מהמכונית הקודמת שהחזיקה בשיא, הקוניגזאג CCX עם ספוילר מיוחד שהותקן לבקשת הסטיג. באוגוסט 2008 מכונית ה-Gumpert Apollo שברה את שיאה של ה-A10 ב-0.2 שניות. ג'רמי קלארקסון ביקר את המכונית לפני ההקפה ותיאר אותה כ"מכונית מדהימה... כמו קוניגזאג אבל פי מיליון יותר ניתנת לשליטה." כאשר הילל את התנהגות הכביש של המכונית בטור של הסאנדיי טיימס, קלארקסון כתב ש"צריך להכריח את כל יצרני המכוניות באמצעות חוק לנהוג ב-A10 כדי שהם יראו למה הם צריכים לשאוף".
מפרט
- מנוע: 4941 סמ"ק בתצורת V8
- הספק: 600 כוחות סוס bhp
- משקל: 1,280 ק"ג
- האצה מ-0 ל-100 קמ"ש: 2.8 שניות.
- מהירות מרבית: 350 קמ"ש.
- בסיס גלגלים: 2636 מ"מ
- אורך כולל: 4.3 מטר.
- רוחב: 1852 מ"מ
- גובה: 1138 מ"מ.
קישורים חיצוניים
- אסקארי A10, בדף של אסקארי
- עמוד האסאקרי A10 עם תמונות ומידע (supercars.net)
- ביקורת של ג'רמי קלארקסון על ה-A10 באתר הטיימס (timesonline.co.uk)
21992850אסקארי A10