אמנון אריאלי
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
עיסוק | פרסומאי |
---|---|
מעסיק |
פרסום אריאלי (1965–1998) פרסום טל-אריאלי (1950–1965) |
אמנון אריאלי (1923 – 3 במרץ 2007) היה פרסומאי ישראלי, מחלוצי ענף הפרסום בישראל.
ביוגרפיה
בשנת 1950 הקים, בשותפות עם אליהו טל, את משרד הפרסום טל-אריאלי. ב-1965 נפרדו השניים, והקימו משרדי פרסום נפרדים. אריאלי עמד בראש משרד הפרסום אריאלי, שנחשב לגדול בישראל, עד אמצע שנות השמונים. ב-1998 נמכרה השליטה בפרסום אריאלי לתאגיד הפרסום הרב-לאומי "פובליסיס".
במסגרת עבודתו טבע אריאלי את הסיסמאות המוכרות "תנו לגבר גולדסטאר" (לבירה גולדסטאר), "תן לאצבעות ללכת במקומך" (לדפי זהב) ו"מעולה לעולה כוחנו עולה" (למשרד העלייה והקליטה). הוא הישראלי הראשון שזכה בפרס הפרסום הבינלאומי "אריה הזהב", על סרטון פרסום לתרסיס נגד חרקים בכיכובם של זהרירה חריפאי ובומבה צור.
בשנת 2000 העניק לו האיגוד הישראלי לפרסום פרס למפעל חיים.
קישורים חיצוניים
- אורנה יפת, נפטר אמנון אריאלי, ממייסדי ענף הפרסום בארץ, באתר ynet, 3 במרץ 2007
- הלך לעולמו אמנון אריאלי, ממייסדי ענף הפרסום בישראל, באתר הארץ, 4 במרץ 2007
26385835אמנון אריאלי