אדלר חומסקי & ורשבסקי

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
(הופנה מהדף אדלר חומסקי)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית

שימוש בפרמטרים מיושנים [ אנשי מפתח ]

אדלר חומסקי תקשורת שיווקית בע"מ
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
תקופת הפעילות 1996 (שותפות אדלר-חומסקי) – הווה
מיקום המטה רח' מנחם בגין 50, תל אביב
מוצרים עיקריים תקשורת שיווקית,פרסום וייעוץ תקשורתי
הכנסות 113.6 מש"ח (2007)
רווח 26.7 מש"ח (2007)
אנשי מפתח ראובן אדלר - יו"ר,
אייל חומסקי - מנכ"ל
עובדים 374 (סוף 2007)

אדלר חומסקי & ורשבסקי הוא שם המותג של קבוצת הפרסום מהגדולות בישראל, אדלר חומסקי תקשורת שיווקית בע"מ. הקבוצה משמשת כנציגה בישראל של סוכנות הפרסום הבינלאומית Grey Advertising Inc.

הקמה

משרד הפרסום הוקם ב-1996 על ידי ראובן אדלר, ואייל חומסקי, ב-1998 רכשו את חברת הפרסום ורשבסקי פרייליך דובב IMC בע"מ שהייתה בבעלות שמואל ורשבסקי, וב-2003 עברו לפעול תחת החברה הנוכחית.

בעלות החברה

בין אוגוסט 2007 לאוגוסט 2008, נסחרו מניות החברה בבורסה לניירות ערך בתל אביב כחברה ציבורית, לאחר שהייתה למשרד הפרסום הראשון בישראל שהונפק בבורסה.

נכון ליולי 2008, התחלקה בעלות החברה בין ראובן אדלר ואייל חומסקי, שהחזיקו כל אחד ב-34% מהחברה, והשאר בבעלות בעלי עניין אחרים והחזקות ציבור. שמונה חודשים לאחר הנפקתה, הודיעה החברה על רצון לרכישת כל מניותיה חזרה מהמשקיעים בבורסה, בפרמיה של 62% מהמחיר באותה עת, (אך 8% פחות מהמחיר בהנפקה), ולחדול מלהיות חברה ציבורית, הצעת הרכש התקבלה.[1].

ב-2016, עבר מטה החברה ממגדל אלקטרה ברחוב יגאל אלון בתל אביב לרחוב מנחם בגין בעיר, תמורת דמי פינוי שהוערכו ב-40 מיליון ש"ח מחברת גוגל ישראל.[2]

ב-25 בינואר 2022, נפטר ראובן אדלר[3].

תחומי פעילות

קבוצת אדלר-חומסקי מונה 14 חברות פעילות ומעסיקה כ-370 עובדים. בנוסף למשרד הפרסום הקבוצה כוללת סטודיו לעיצוב, משרד פרסום אינטראקטיבי, משרד פרסום מגזרי (רוסי, ערבי, חרדי), משרד פרסום לתקציבים קטנים, וכן חברת שיווק ישיר. בנוסף הקבוצה עוסקת בהשקעות בחברות הזנק, ייעוץ אסטרטגי וניהול משברים. בשנת 2007 מרבית ההכנסות נבעו מפרסום קלאסי - כ-81%, פרסום באינטרנט היווה 7% ופרסום מגזרי כ-7.5%.

בינואר 2022 מונה ערן אלדד למנכ"ל חברת INTERACTION המנהלת את הפעילות הדיגיטלית של לקוחות קבוצת אדלר חומסקי [4].

בין הלקוחות

בין הלקוחות הגדולים של אדלר-חומסקי מצויים קבוצת בזק (בזק, בזק בינלאומי ופלאפון תקשורת), מפעל הפיס, פרוקטר אנד גמבל, בנק הפועלים, יפאורה-תבורי, וניופאן. אדלר-חומסקי הפיקו את קמפיין "דוד הכי טוב" של חברת הביטוח ישיר איי.די.איי. בגין קמפיין זה הוגשה תביעה כנגד החברה, בה נקבע כי משרד הפרסום העתיק את הדמות של "דוד הכי טוב", והפר זכויות יוצרים. משרד הפרסום נאלץ לשלם פיצויים של 400,000 ש"ח.

החברה שימשה כמשרד הייעוץ והפרסום של מפלגת קדימה, בפברואר 2008 הודיעה החברה לבורסה כי חתמה על הסכם בסך של כ-10 מיליון ש"ח לייעוץ אסטרטגי לבחירות המוניציפליות הצפויות להתקיים בנובמבר 2008, מספר ימים לאחר מכן ביטל אהוד אולמרט את ההסכם, לאחר שהתכחש לתביעת החברה לתשלום חוב בסכום דומה בגין ייעוץ למפלגה בימי אריאל שרון [5].

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

33886839אדלר חומסקי & ורשבסקי