אאודי A8
אאודי A8L דור רביעי (D5) | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | אאודי |
שנות ייצור | 1994 - היום |
הרכבה | נקארסולם, גרמניה |
מודל קודם | אאודי V8 |
חברת אם | קבוצת פולקסווגן |
סיווג | מכונית פאר |
מרכב | סדאן 4 דלתות |
אורך |
5172 מ"מ 5302 מ"מ (A8L) |
רוחב | 2130 מ"מ |
גובה | 1473 מ"מ |
מפרט טכני | |
מנוע |
3.0TFSI טורבו-בנזין 6 ציל' (340 כ"ס) 3.0TDI טורבו-דיזל 6 ציל' (286 כ"ס) |
קשר |
אאודי S8 אאודי Q7 אאודי Q8 בנטלי פליינג-ספר פולקסווגן טוארג בנטלי בנטייגה למבורגיני אורוס |
אָאוּדִי A8 (אנגלית: Audi A8) הוא דגם של מכונית פאר (סדאן בגודל מלא, במונחים אמריקאיים) מתוצרת חברת אאודי הגרמנית. הדגם, שהוצג בשנת 1994, הוא הגדול והמפואר ביותר בהיצע המכוניות של החברה. זוהי המכונית הסדרתית הראשונה בעולם אשר הורכבה על בסיס שלדת אלומיניום, והיא נחשבת למתקדמת במיוחד מבחינת טכנולוגיית המבנה והמכלולים המכניים שלה.[1][2]
בשוק רכבי היוקרה האירופאיים מתחרה אאודי A8 במרצדס S-קלאס ובב.מ.וו סדרה 7.
ה-A8 היא מכונית פופולרית בשירות סגלים דיפלומטים בעולם ובשירות ממשלות רבות בעולם, כאשר בין היתר היא משמשת את קנצלרית גרמניה, את ראש ממשלת ישראל ואת נשיא מדינת ישראל.
היסטוריה וגרסאות
ה-A8 הוצגה לראשונה באירופה ב-1994 כמחליפתה של ה'אאודי V8', כאשר בצפון אמריקה היא הוצגה בשנת 1997. בניגוד לאאודי V8 אשר הורכבה על שלדת פלדה קיימת, ה-A8 הורכבה על בסיס שלדת אלומיניום חדשה, אשר אפשרה הפחתת משקל עצמי תוך שמירה על קשיחות מבנית.
גרסאות
- (1994-2002) סדרת D2 סימן 4D
- (2002-2009) סדרת D3 סימן 4E
- (2010-2017) סדרת D4 סימן 4H
- (-2017) סדרת D5
-
A8 מסדרת D2
-
A8 מסדרת D3
-
A8 מסדרת D4
-
A8 מסדרת D5
קישורים חיצוניים
מיזמי קרן ויקימדיה |
---|
תמונות ומדיה בוויקישיתוף: אאודי A8 |
הערות שוליים
27234052אאודי A8