מוטל ביטלת הגירסה שלי, ומחקת כמה דברים. 1. לגבי זה שרבי אהרן ראטה הלחין רק 26 ניגונים, ערכתי זאת ע"פ צאצא של רבי אהרן ראטה שכתב לי כך (בן של אחד מאדמורי שו"א הנוכחים, והוא הוסיף שסבא שלו רא"ח הכיר הכי טוב כל ניגון מאביו השו"א, והוא אמר שהלחין רק 26), גם בחצר תולדות אהרן מודים שר"א לא הלחין 34 ניגונים (אפשר לראות בדיסק שהוציאו שכותבים על כמה לחנים שזה לא מר"א, כגון פתחי לי, יחידתי), 2. לגבי ניגון 'יחידתי' כנ"ל בסוגריים רק המילים מר"א והלחן מקובל אצלם מהמגיד ממזריטש, וזה ידוע גם בתולדות, 3. לגבי הקישור לניגון אני מאמין מר"א, למה מחקת?
שיחה:רבי אהרן ראטה/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מצתרף, היה לו הרבה ניגונים שלא חיבר - רק לקח ניגון ישן ושינה או הוסיף קצת. (לגבי הניגון של יחידתי זה היה פולמוס בתולדות, אך נראה שאתה צודק - אין ממילא מקורות לשום צד, זה רק ויכוחים)
הניגון של יחידתי ודאי לא של רבי אהרן. מושר גם בסלונים, ניגון עתיק.
לכן הוספתי בהערה שרק המילים מר"א
תודלת לא ידועים כולם שם דור חדש
ספרא אם כבר מדברים על נושא זה, אז בערך הנוכחי, איך לכתוב בפיסקה חדשה של "תלמידים בולטים" או "חסידים בולטים", על רבי אהרון כהן שהיה "תלמיד" או "חסיד" של בעל שומר אמונים? (זה ידוע שהיה חסיד נלהב שלו, קראתי על זה בכמה מקורות, לא זוכר כעת), עיין כאן בספר על רבי אהרון כהן פרק י"ג.
לא יודע על הבדל אופרטיבי בין תלמיד לחסיד.
בעבר כינו חסיד מי שהשתייך לתנועת החסידות, עם הזמן זה הפך להיות "חסיד של".
רק שקשה להגדיר כ"חסיד של", את מי שלא הגדיר את עצמו כחסיד.
תכליתי מה דעתך כאן לגבי רבי אהרון כהן? בספר "שבחי רבינו השומר אמונים", כתוב שרבי אהרון כהן אמר אחר פטירת השומר אמונים, שהוא מתקשר ונזכר ברבו בכל שמו"ע בברכת מחייה המתים, ועוד הרבה עובדות על היותו תלמיד של השומר אמונים.
לא יודע מה הגדר של 'חסיד' התבלבלתי כבר מכל הנושא בדף שיחה של רבי משה מרדכי בידרמן. לדעתי, עד הבלבול, חסיד הוא מי שהיה דבוק ברבו והסתופף בצילו הטהור וגם לאחר פטירתו דבוק בו ומדבר ממנו, אפילו אם לא קרא לעצמו חסיד פלוני ואלמוני, מספיק כמו הרב מנחם נחום טברסקי והרב לייבוש לייזר לגבי רבי אהרן מבעלזא שלמרות שלא קראו לעצמם 'חסידי בעזלא' אלא שהיו דבקים ברבי אהרן, לדעתי זה נכלל בפרמטר של 'חסיד'.
עכ"פ כדי לצאת ידי דיעות ליטא שלא יאהבו שכתוב על רבי אהרון כהן שהיה חסיד של השומר אמונים, אז אפשר לכתוב "מתלמידיו הבולטים".
אני לא רוצה לעורר מחלוקת אך אפשר לראות כאן בעמוד ק"ס את כתב ההכתרה של האדמו"ר מתו"א זצ"ל שחתומים עליו כמעט כל תלמידי חמיו, (ובעמ' קנ"ה).
אין נושאים ישנים יותר