תמהני כיצד מצטטים את הדעה האפיקורסית כביכול פטרוס הוא התנא בן פטורא המבוא כבר פלוגתא דר"ע
לכה"פ יש לציין הסתייגות
תמהני כיצד מצטטים את הדעה האפיקורסית כביכול פטרוס הוא התנא בן פטורא המבוא כבר פלוגתא דר"ע
לכה"פ יש לציין הסתייגות
וראה עוד בפאוצה"ח
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=17&t=32098&hilit=%D7%A4%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A1
בערך מובא כביכול דעת ספר החסידים שפטרוס היה צדיק ושהוא מוזכר בגמרא וכו.. אבל זה לשון הספר חסידים: "יהודי שהמיר מכנין לו שם, שנאמר "כמוהם יהיו עושיהם" (תהלים קטו, ח) - כמוהם יש לכנות לו, כגון אם שמו 'אברהם' יקרא 'אפרם'. וכן כיוצא בזה. ואפילו לצדיק והם תועים אחריו כגון 'שמעון כיפה' שאומרים 'פטר חמור':"
א. לא כתוב מפורש שזה פטרוס (צריך להוכיח ששמעון כיפה זה פטרוס) ב. לא כתוב שזה בן פטורא
עוד מובא בערך בשם המדרשים שהוא היה צדיק ושחכמי אותו דור לקחו אותו לבית המקדש ושם נשבעו לו שהם מקבלים עליהם את כל העוונות שהוא יעשה א.ובמדרש לא מוזכר מזה בכלל ב. חכמי הדור לא יכולים להתיר לו את מצוות ולקבל את העוונות, אם כתוב כך במדרש נקבל ומצווה ליישב אבל אם לא..
לכן אני רוצה למחוק את זה מהערך אבל אמרתי נשאל קודם
מנטרים אין אפשרות לערוך דף זה.
צריך לתקן משפט זה - בקטע "גופת פטרוס"- (למרבה הגועל ניתן אפילו לרכוש חלקי גופה ב-E-Bay).
מה אתה נגעל? אתה באמת חושב שניתן לרכוש חלקים מגופה של משיהו שלפי האגדה חי לפני אלפיים שנה?