פדיון (הלכה) ופדיון (קדשים). מה הסיבה לערכים נפרדים?
שיחה:פדיון (קדשים)/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
הערך פדיון (הלכה) הוא ערך שאמור להיות ערך ראשי על כל סוגי הפדיון בהלכה ומשם מתפצלים כל שאר הערכים. (למרות שהקשר ביניהם רחוק כרחוק מזרח ומערב, הויקיפד הכותב השווה את פדיון הבן לפדיון פטר חמור ופדיון מעשר, למרות שהקשר היחיד ביניהם הוא המילה "פדיון"). בפועל מחצית הערך הוא על פדיון מעשר שני ונטע רבעי (כפי שכבר ציין הכותב בדף הראשי פדיון, ושאר הערכים המתפצלים ממנו אינם קשורים כלל.
בנוגע לנטען בסוגריים. ככל וכל המצוות הללו מוגדרות כפדיון הרי שיש בהם צד השווה.
המושג פדיון כולל הרבה מעבר למה שמפורט בערך כרגע, לדעתי הוא אמור לעבור לטיוטה, אני טועה? מקוה שמש מרפא וטישיו
הערך היה בעבודה, וכעת הוא כבר כולל את רוב המידע הקשור לערך. מי שיש לו מה להוסיף יכול להוסיף כעת, בשעה הקרובה מנחה - מעריב, אין עבודה.
הקטע על טעם המצווה לא שייך לכאן. מדובר בטעם ההיתר/מצוה לשחוט את הקדשים אחרי שנפדו.
מלשון הראשונים משמע שהמצווה היא על הפדייה.
ברור שהטעם הוא על האכילה לא על הפדיון.
אתה רציני? אתה חושב שיש מצווה לאכול בשר שנפדה?
לשחוט פסוה"מ שנפדו
אולי תמצא גרסה מעודכנת בלשון הרמב"ם, כי ברמב"ם שלפנינו כתוב שהמצווה היא על הפדייה.
המצווה ודאי היא הפדיה. אבל הטעם שניתן הוא על הפסוק בשעריך תאכלנו
פסוה"מ לאחר פדיונן (אין בדברי משום המלצה לכתוב ערך כזה)
אין נושאים ישנים יותר