תגיד לי איזה חלק במשפט הבא נראה לך נכון:
פרשנות המקרא שלאחר חז"ל נחלקת לשתי תקופות עיקריות - פרשנות האלף החמישי, שראשיתה אצל רס"ג, מנחם ודונש וסיומה אצל רלב"ג. מאז, במשך תקופה של כמעט 400 שנה לא נכתבו כמעט ספרי פרשנות, ומה שנכתב היה ברובו פרשנות על רש"י או על הערות המסורה.
יצירת הפרשנות לתנ"ך התחדשה בתחילת המאה החמישית לאלף השישי עם פירוש אור החיים, והתגברה בעקבות תנועת ההשכלה והתגובות השונות לה. מאז הקמת מדינת ישראל התגבר מאוד העיסוק בתנ"ך, יצאו לאור מספר כתבי עת על התנ"ך (למשל, מגדים) ונכתבו פירושים רבים על התנ"ך ועיונים בו ובפרשניו, כדוגמת עיוניה של נחמה ליבוביץ והמפעל הגדול של "דעת מקרא".
א. לא נכתבו ספרי פרשנות במשך 400 שנה... בגוף הערך הדברים סותרים את הפתיח.
ב. יצירת הפרשנות התחדשה עם הופעת האור החיים?? (המהר"ל, הלבוש, השפתי חכמים, רבי עובדיה מברטנורא, האלשיך, פשוט לא היו קימים??)
ג. הפרשנות התגברה עם תנועת ההשכלה (משפט מחוצף מיסודו, המלבי"ם קידש את חייו כדי למנוע מהם לטמא את תורתנו עם דברי הבלם)
ד. מאז הקמת מדינת ישראל התגבר מאוד העיסוק בתנ"ך (אה, זה נכון...)
ה. יצאו לאור מספר כתבי עת (טוב, כדאי לא להמשיך...)