אתה צודק בדבריך.
המכלול בנוי על הביטוי המעשי הרחב של 'השקפת היחוד' - חיבור של עולם הרוח והידיעות שהועברו במסורת, עם עולם המעשה והטיפול בהשגת צרכי העולם.
גישה זו מכתיבה כי אדרבא, הבה ונכניס את דברי חכז"ל אל ערכי הפילוסופיה והפסיכולוגיה.
אולם המצב הרגשי של קהל היעד, על אף היותו שומר תורה ומצוות ברמה מעשית המחברת בין המושכל למעשה, עדיין, בערכים העוסקים במושגים מעולם החכמה הגויי, השפה מספיק שונה ובלתי מוכרת בשביל ליצור רגש מנותק מעולם הרוח שלנו.
אז ברור שהמצב האידיאלי הוא כן ליצור סינתזה בין השנים, אולם במצב הנתון, הכנסת חומר תורני לערכים האלו יכולה להיות רק בניסוח זהה לשאר הערך, וצריך ניסיון ושליטה רבה בחומר הקיים בשביל ליצור את הסינתזה ברמה מקצועית מספקת. אחרת, המצב רק יורע ב'מס השפתיים' שיוענק ל'דת' בצורה חובבנית, שתביא בסוף לזלזול ותיוג מוטעה.
למעשה מה שכתבתי למעלה הוא שהפתרון המומלץ צריך להיות רוחבי, ובעל גישה אחידה במכלול הערכים. לכן גם אם יוחלט על מגמת שכתוב והוספת תוכן ברמה עמוקה כזו, אמליץ להמתין עם זה עד סיום סופי של שלב הייבוא, וסיום כמעט סופי של שלב סינון התוכן הבעייתי.
נשמח לראותך עורך בעריכות שבתחומי התעניינותך. עריכה אספקלרית מוצלחת במכלול היא על ידי איבחון של הרגש הפנימי שיש לך כקורא של תוכן קיים, וניסוח מחודש של התוכן האובייקטיבי בצורה שתגרום לרגש רצוי אחר.
ונראה שיש לך את הרגישות הזו.