אלו שהעבירו את האגדות חשבו שרבי מאיר שליח ציבור היה בראשית ימי האמוראים?! ובאשכנז?!
או שנפלה טעות מסויימת כאן, והשנת 311 או ד'קכא לא מדוייקים.
אלו שהעבירו את האגדות חשבו שרבי מאיר שליח ציבור היה בראשית ימי האמוראים?! ובאשכנז?!
או שנפלה טעות מסויימת כאן, והשנת 311 או ד'קכא לא מדוייקים.
ככל הידוע חי ר''מ מעט לפני רש''י, שאף מביא אותו מספר פעמים. גם במקורות אחרים של האגדה מוזכר תאריך מתקופה זו בערך [ראה בקובץ נעשה ונשמע על שבועות שע''י בעלז, ואינו כעת תח''י]. יש לציין שלאגדה זו אין כל היתכנות היסטורית.
להבהיר את שאלתי הקודמת: כמובן, זמן חיי רבי מאיר ש"ץ ידוע, וכתוב בערכו (שאגב, מוזר שנתון זה לא כתוב כאן בערך מיד בתחילה, שאת האקדמות חיבר רבי מאיר ש"ץ, עם קישור לערכו).
תמיהתי הוא על הנוסח שהובא כאן בערך לגבי האגדה שנקשרה לחיבור האקדמות. אני לא נכנס למהימנות האגדה עצמה, וכבר סייגו זאת כאן בערך. אני שואל על מה שכתוב כאן שהסיפור ארע בשנת 311 לספה"נ, או בשנת ד'קכ"א לבריאת עולם. ואני כמעט בטוח שבגוף האגדה לא נאמר כך, ושנפלה כאן טעות בעת העתקת האגדה להמכלול [או לויקיפדיה].