שיחה:אגרות שניות/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

ספרא (שיחהתרומות)

אין מנהג שנקרא אגרות שניות!

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

לא יודע אם יש כזה מנהג, מה שבטוח שא"א לכתוב ערך על מנהג עם שם של האגרות. מקסימום אגרות שניות (מנהג)

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אכן, דרוש מקור לכך שהמנהג נקרא בשם זה, ואף את"ל שימצא מקור לכך א"א להשאיר ערך עם שם מוטעה בשום אופן.

ספרא (שיחהתרומות)

זה בסך הכל מנהג להיות בשמחה. אין בערך תוכן אחר.

וסיפורים בכלל מקומם בארון הספרים. לא כאן.

ספרא (שיחהתרומות)
עמוס חדד (שיחהתרומות)

אבהיר.

את הערך כתבתי לבקשתו של שרגא. כידוע, אני לא חסיד והוא כן. ומשכך סמכתי על דבריו שזהו מנהג חסידי.

לגבי שינוי שם אין לי שום התנגדות.

לגבי הפיכת הערך לערך על האגרות השניות אני מתנגד.

תוכל לכתוב ערך על מה שאתה רוצה. ותוכל לדון על הערך הזה אם יש לו חשיבות. אבל להפוך את היוצרות, בפרט אחרי שמוסבר בתקצירים קודמים מה ההבדל - זה לא מקובל.

ולכתוב ערך על שתי מילים במגילת אסתר זה גם נשמע מוזר. בעיניי.

סיפורים שמעבירים מידע מקומם באנציקלופדיה.

ספרא (שיחהתרומות)

כנראה לא הבנת את דבריו. וזה מובן.

אין מנהג שנקרא "אגרות שניות".

יש אגרות שניות שנכתבו ביום מסויים, ולזכר היום יש נוהגים בו שמחה. זה כל הערך. לכן הערך אמור לעסוק קודם כל באגרות, ורק אחר כך במה שנעשה לזכרם.

דומני שפרנוסה כבר ניסה בזמנו לשנות זאת, אך ללא הועיל.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אוקי, אז תחליט על שם הערך שלך ותעביר אותו לשם מדוייק ולא מטעה. עד שיובא מקור, גם השם אגרות שניות (מנהג) הוא בעייתי, מכיוון שלא ברור שיש מי שכינה את המנהג כך (מחיפוש באצה"ח, גם התוצאות הבודדות לחיפוש "אגרות שניות" שמתייחסות ליום והמסתעף, לא מכנות את היום/המנהג/אי אמירת התחנון בשם זה). בכל מקרה, משהו צריך להיעשות וישא"ק. נכון לעכשיו ערך מטעה (במחילה) מוצג בראש חוצות.

לגבי סיפורים, מתוך המכלול:עקרונות וקווים מנחים: "אנקדוטות: הוספת אנקדוטה (סיפור היתולי או סיפור על מאורע כלשהו) תיעשה רק כאשר יש לה רלוונטיות גבוהה לערך המדובר. אין לנו כוונה להפוך את המכלול לאוסף אנקדוטות. במקרה של ספק - ותרו על האנקדוטה, או הסתפקו בכתיבתה בדף השיחה הצמוד לערך". במקרה הזה הייתי אומר "אין לנו כוונה להפוך את המכלול לעלון".

נקודה נוספת, היום מוזכר בהקשר של אי אמירת תחנון ועד היתר חתונה לאלה שמקפידים לא לקיים חתונות בסוף החודש, צריך להעמיד דברים בפרופורציות.

מקוה (שיחהתרומות)

במצב הנוכחי הערך הוא מטעה ואין מקומו במכלול. נקודה. "אגרות שניות" זה שם של אגרות ששלח מרדכי בשם אחשורוש ביום ספיציפי. זה לא שם של "יום שמחה כלשהו". העריכה של ספרא מתבקשת לטעמי. לדעתי גם אם יש מקום לערך על המנהג הוא אמור להיות "שמחה בכ"ג בסיוון" או משהו מעין זה.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

מקוה אם מ"מ סבור שאין מקומו במכלול, מצופה ממנו שינקוט אקטביזם שיפוטי ויעביר את הערך למקומו הראוי לו...

שמש מרפא (שיחהתרומות)

לא צריך להעביר, אלא לשחזר לגירסה המצויינת של ספרא מאמש, שנתמכת ברוב מוחלט בדף השיחה.

מקוה (שיחהתרומות)

ערך ששרד שנתיים במרחב לא אעבירנו ככה ללא הסכמה רחבה או דיון ארוך מקדים.

לגוף הענין אוסיף רק לשאול את רבינו עמוס שכתב לעיל שכתיבת "ערך על שתי מילים במגילת אסתר זה גם נשמע מוזר" אבל זאת טעות קשה, לא מדובר בערך על שתי מילים אלא באירוע מאוד משמעותי שאירע בעת ההיא (מלבד זאת אין לי מושג למה גרועים שתי מילים במגילת אסתר מערכים רבים אחרים שכבודו חושבם לבעלי חשיבות)

שמש מרפא (שיחהתרומות)

יתירה מכך, נשגב במבינתי ההגיון שעומד מאחורי הסברה לפיה לא ניתן לכתוב ערך על 2 מילים (אני ספרתי הרבה יותר, אבל נניח לזה) במגילת אסתר ולעומת זאת על מנהג (?) מינורי למדי שמסתעף כהם ניתן לכתוב ערך.

בעיני לא רלוונטי כמה זמן זה שרד. ערך מטע אין מקומו במרחב, אף לא לדקה אחת, בפרט בהתחשב בתאריך בלוח השנה.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

תודה לרבי עמוס על השחזור.

לענ"ד אין מקום לאזכור טענות של ניקים בפורום אוצה"ח וכדומה.

פרנוסה (שיחהתרומות)

גם אני חושב שאין מנהג כזה שנקרא אגרות שניות.

האגרות השניות הם שם עצם, היום הוא כג' סיון, והמנהג שמחה הוא דבר שלישי.

אני מצטרף לגירסתו של ספרא

ספרא (שיחהתרומות)

כבר אין מחלוקת, הערך כרגע הוא בגרסתו המעודכנת.

אין נושאים ישנים יותר