SM U-32
ציוני דרך עיקריים | |
---|---|
הוזמנה | 29 במרץ 1912 |
תחילת הבנייה | 8 בנובמבר 1912 |
הושקה | 28 בינואר 1914 |
תקופת הפעילות | 3 בספטמבר 1914 – 8 במאי 1918 (3 שנים ו־35 שבועות) |
אחריתה | הוטבעה |
מלחמות וקרבות | מלחמת העולם הראשונה |
מידות | |
אורך | 64.7 מטר |
רוחב | 6.32 מטר |
שוקע | 3.56 מטר |
נתונים טכניים | |
מהירות | 16.4 קשרים בציפה, 9.7 קשרים בצלילה |
עומק צלילה | 50 מטר |
גודל הצוות |
4 קצינים 31 מלחים |
טווח שיוט | 16,280 ק"מ בציפה, 150 ק"מ בצלילה |
אמצעי לחימה | |
חימוש | 4 צינורות טורפדו בקוטר 50 ס"מ עם 6 טורפדו, 2 תותחי 88 מ"מ |
SM U-32 הייתה צוללת מטיפוס U-31 של הצי הקיסרי הגרמני.
תכנון
צוללות גרמניות מטיפוס U-31 היו צוללות גוף כפול דומות לצוללות מטיפוס U-23 וטיפוס U-27 בממדים והיו שונות רק מעט בהנעה ובמהירות. הן נחשבו לסירות ים גבוהות טובות מאוד עם יכולת תמרון ממוצעת והיגוי טוב על פני המים.
ל-U-32 היה אורך כולל של 64.70 מטרים (212 רגל 3 אינץ'), גוף הלחץ שלה היה באורך 52.36 מטרים (171 רגל 9 אינץ'). רוחב הצוללת היה 6.32 מטרים (20 רגל 9 אינץ') (o/a), בעוד שגוף הלחץ היה ברוחב 4.05 מטרים (13 רגל 3 אינץ'). לצוללות מטיפוס U-31 היה שוקע של 3.56 מטרים (11 רגל 8 אינץ') עם גובה כולל של 7.68–8.04 מטרים (25 רגל 2 אינץ'–26 רגל 5 אינץ'). הדחק הצוללת היה באופן כולל 971 טונות (956 טונות ארוכות); 685 טונות (674 טונות ארוכות) כששטה על פני השטח ו-878 טונות (864 טונות ארוכות) כשהיא בצלילה.
ל-U-32 הותקנו שני מנועי דיזל שתי פעימות של Germania עם 6 צילינדרים בהספק של 1,850 כוחות סוס (1,361 קילוואט) לשימוש על פני השטח ושני מנועים חשמליים שתי פעימות של זימנס-שוקט בהספק של 1,200 כוחות סוס (883 קילוואט) לשימוש מתחת למים. מנועים אלו הניעו שני צירים, כל אחד עם מדחף בקוטר 1.60 מטרים (5 רגל 3 אינץ'), שהעניק לצוללת מהירות מרבית על פני השטח של 16.4 קשרים (30.4 קמ"ש), ו-9.7 קשרים (18.0 קמ"ש) כשהיא בצלילה. טווח השיוט היה 8,790 מיילים ימיים (16,280 ק"מ) במהירות של 8 קשרים (15 קמ"ש) על פני השטח, ו-80 מיילים ימיים (150 ק"מ) במהירות של 5 קשרים (9.3 קמ"ש) מתחת למים. עומק הצלילה היה 50 מטרים (164 רגל 1 אינץ).
הצוללת הייתה חמושה בארבעה צינורות טורפדו 50 סנטימטרים (20 אינץ'), שניים מותאמים בחרטום ושניים בירכתיים, ונשאו 6 טורפדות. בנוסף, U-32 צוידה בשנת 1915 בשני תותחי סיפון בקוטר 8.8 ס"מ (3.5 אינץ') Uk L/30. הצוות של הצוללת כלל 4 קצינים ו-31 מלחים.
היסטוריה
הבנייה שלה הוזמנה ב-29 במרץ 1912 והשדרית שלה הונחה ב-8 בנובמבר 1912 על ידי Germaniawerft בקיל. היא הושקה ב-28 בינואר 1914 ונכנסה לשירות ב-3 בספטמבר 1914 בפיקודו של אדגר פון שפיגל פון אונד צו פקלסהיים. ב-1 בפברואר 1916 הוחלף שפיגל על ידי קורט הרטוויג שפיקד על הצוללת עד ל-16 בפברואר 1918 כאשר קרל אלברכט החליף אותו. אלברכט פיקד עליה עד אובדנה.
U-32 ביצעה 11 סיורים, והטביעה 37 ספינות סוחר בסך 106,035 טונות רישום ברוטו (GRT) וספינת מלחמה אחת עבור 14,000 טון. ב-9 בינואר 1917, ממזרח למלטה, הטביעה U-32 את אוניית המערכה הבריטית פרה-דרדנוט אה"מ קורנווליס, עם אובדן של 15 הרוגים.
גורל
ב-8 במאי 1918, צפונית-מערבית למלטה, היא הופגזה ולאחר מכן ספגה מטעני עומק על ידי אה"מ וולפלאואר וטבעה עם כל אנשי צוותה, 41 הרוגים.
38086805SM U-32