RS-25
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
המנוע הראשי של מעבורת החלל בבדיקה | ||||||||||
ייעוד | מנוע רקטי | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
משפחה | משפחת מנועי ה-RS | |||||||||
יצרן | פראט אנד וויטני רוקטדיין | |||||||||
ארץ ייצור | ארצות הברית | |||||||||
שימוש |
המנוע הראשי במעבורת החלל SLS | |||||||||
גרסאות |
RS-25D RS-25E HG-3 | |||||||||
טיפוס | מנוע קריוגני | |||||||||
היסטוריית שיגורים | ||||||||||
סטטוס | יצא משימוש אחרי משימת STS-135 | |||||||||
שיגור ראשון | 12 באפריל 1981 | |||||||||
יכולת | ||||||||||
כוח (בריק) | 2,279 קילו ניוטון | |||||||||
כוח (בגובה פני הים) | 1,859 קילו ניוטון | |||||||||
מתקף סגולי (בריק) | 452.3 שניות | |||||||||
מתקף סגולי (בגובה פני הים) | 363 שניות | |||||||||
שימוש בדלק | 1,340 ליטר לשנייה | |||||||||
|
ה-RS-25 שידוע גם בשם "המנוע הראשי של מעבורת החלל" (SSME), הוא מנוע רקטי ששימש במעבורות החלל האמריקאיות וגרסאות ה-RS-25D וה-RS-25E אמורות להיות בשימוש גם ב-SLS כשפיתוחן יושלם. לאחר אסונות מעבורות החלל צ'לנג'ר וקולומביה עבר המנוע מספר שדרוגים ונקרא RS-25D. ב-SLS בגרסאות ה-SLS השונות יש בין 3-5 מנועי RS-25.
ראו גם
קישורים חיצוניים
21211314RS-25