OXO

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

OXO היה משחק מחשב המדמה משחק איקס עיגול, שפותח על ידי אלכסנדר סנדי דאגלס בשנת 1952 למחשבי ה-EDSAC. דאגלס כתב את המשחק כחלק מתזת הדוקטור לפילוסופיה (PhD) שלו, על אינטראקציית מחשב-אדם. OXO הוא המשחק הראשון הידוע, שהציג באופן חזותי עצמים על גבי מסך[1].

כדי לשחק ב-OXO היה על השחקן להכניס קלט באמצעות בקר טלפון חוגה, והפלט היה מופיע במחשב, על גבי שפופרת קרן קתודית בעלת 35×16 נקודות. המשחקים שוחקו כנגד המחשב שהיה בעל בינה מלאכותית.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא OXO בוויקישיתוף

הערות שוליים

ערך זה הוא קצרמר בנושא משחקים ובנושא מדעי המחשב. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.