Nvidia GameWorks
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מפתח | Nvidia |
---|---|
מחזור חיים | 2014–הווה (כ־10 שנים) |
מערכת הפעלה |
Microsoft Windows Xbox One PlayStation 4 Wii U Android |
סוג רישיון | קנייני/קוד פתוח |
קטגוריה | תווכה לפיתוח משחקי וידאו |
developer.nvidia.com/game-development |
Nvidia GameWorks היא תווכה המהווה אוסף של תוכנות המפותחות על ידי Nvidia לצורך שימוש ברינדור גרפיקת תלת-ממד, בעיקר במשחקי וידאו.[1] ערכות הפיתוח תוכנה של רכיבי ה-VisualFX, PhysX ו-Optix מביאים מגוון רחב של שיפורים המותאמים במיוחד למעבדים גרפיים תוצרת Nvidia.[2] GameWorks היא בחלקה קוד פתוח.[3] התווכה המתחרה ל-GameWorks היא GPUOpen תוצרת AMD, אשר חופשית ומופצת תחת רישיון MIT.
רכיבים
התווכה מכילה 4 רכיבים עיקריים:
- VisualFX – לצורך אפקטים של רינדור כמו עשן, אש, מים, עומק השדה, הצללה רכה, HBAO+ (הצללה מתקדמת), TXAA (טכניקת החלקת עקומות), FaceWorks (רינדור פנים ריאליסטי) ו-HairWorks (רינדור שיער ופרווה באופן מציאותי).
- PhysX – לצורך אפקטים פיזיים כמו פיזיקה, הרס והדמיית נוזלים וחלקיקים.
- OptiX – לצורך רינדור תאורה וניתוב קרניים כללי.
- Core SDK – לצורך פיתוח והתאמה לחומרה תוצרת Nvidia.
בנוסף, האוסף מכיל קטעי קוד לדוגמה למפתחי DirectX ו-OpenGL וכן כלים לניפוי שגיאות, פרופיל ואופטימיזציה וכן כלי פיתוח למערכת ההפעלה אנדרואיד.
קישורים חיצוניים
- אתר האינטרנט הרשמי של Nvidia GameWorks
- קוד מקור חלקי של Nvidia GameWorks, באתר GitHub (באנגלית)
הערות שוליים
- ^ NVIDIA GameWorks, באתר Nvidia, אוחזר ב-17 באוקטובר 2014 (באנגלית)
- ^ No BS 226: Interview with AMD Graphics Guru Richard Huddy, ראיון בערוץ "Maximum PC", באתר יוטיוב (אורך: 1:14:27), 20 ביוני 2014
- ^ מארק קמפבל, Nvidia making GameWorks Source Code Publicly available!, באתר Overclock3D, 17 במרץ 2016 (באנגלית)
33589491Nvidia GameWorks