NSU Ro 80

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אנ.אס.יו Ro 80
מנוע ונקל, אנ.אס.יו Ro 80
אנ.אס.יו Ro 80, מבט מבפנים
סמל אנ.אס.יו על קדמת Ro 80

NSU Ro-80) NSU Ro 80) היא מכונית מנהלים גרמנית, 4 דלתות, שיוצרה על ידי יצרנית הרכב הגרמנית NSU[1] (בין השנים 1967-1969), ובהמשך על ידי חברת אאודי. ייצור המכונית הסתכם מאוקטובר 1967 עד אפריל 1977.

יוצרו 37,398 יחידות.

NSU Ro 80 זכתה בפרס מכונית השנה באירופה בשנת 1968.

ייחודה של המכונית היה במנוע הונקל.

היסטוריה

ההשראה שהובילה לפיתוחם של דגמים חדשים נבעה מיצירת הקשר בין NSU לבין המהנדס פליקס ונקל, שהביא לפיתוחו של מנוע רוטארי חדש המכונה כיום מנוע ונקל. מנוע ונקל, הנקרא גם מנוע רוטורי הוא מנוע בעירה פנימית סיבובי. המנוע פותח בשנות ה-50 של המאה ה-20, והוצע לראשונה במכונית NSU Ro 80 של חברת NSU.

גם אז הצליחה חברת NSU לייצר רק שני דגמים אשר צוידו במנועי הונקל, דגם ה-NSU ספיידר וה-Ro80, לפני שנקלעה שוב לקשיים ונמכרה בסופו של דבר לחברת פולקסווגן הגרמנית בשנת 1969. פולקסווגן החליטה למזג את NSU עם חברה אחרת שרכשה בשם 'אוטו יוניון' ולבסוף למכור את המכוניות תחת מותג של אחד מתתי החברות של 'אוטו יוניון' ששמו היה אאודי. מפעל נקרסולם המקורי של NSU משמש כיום את אאודי בייצור מכוניות היוקרה שלה.

מפרט טכני

  • מנוע 995 סמ"ק, מנוע ונקל המפתח 85 כ"ס ו-113 כ"ס
  • הנעה קדמית
  • תמסורת ידנית 3 מהירויות (פיכטל אנד סאקס), ידנית מחוברת עם מצמד אוטומטי (גיר חצי אוטומטי)
  • בלמי דיסק
  • אורך הרכב - 4,780 מ"מ
  • רוחב - 1,760 מ"מ
  • גובה - 1,410 מ"מ
  • משקל - 1,258 - 1,292 ק"ג

מכירות NSU Ro 80 (לפי שנים)

ראו גם

לקריאה נוספת

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא NSU Ro 80 בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ "אנ.אס.יו" הייתה חברה גרמנית ליצור אופנועים ומכוניות שנוסדה בשנת 1873. נרכשה על ידי קבוצת פולקסווגן בשנת 1969. פולקסווגן מיזגה את אנ.אס.יו עם "אוטו יוניון" ויצרה את אאודי. בשנת 1955 הייתה אנ.אס.יו יצרנית האופנועים הגדולה בעולם. בשנת 1957 נכנסה לשוק המכוניות.
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0