MIPCOM

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

MIPCOM (צרפתית: Marché International des Programs de Communication)[1] הוא תערוכת סחר שנתית המתקיימת בעיירה הצרפתית קאן, באופן מסורתי בחודש אוקטובר במשך 4 ימים. התערוכה מאורגנת על ידי Reed MIDEM, חברת בת של Reed Exhibitions.[2] נערך מאז 1985. בשנת 2015 הגיע לשיא של 13,700 איש שנטלו בו חלק.

האירוע מכוון לתעשיית הטלוויזיה, בה משתתפים בעיקר נציגי אולפני טלוויזיה ושדרנים, המשתמשים באירוע כשוק כדי לקנות ולמכור תוכניות ופורמטים חדשים להפצה בינלאומית, כמו גם ידוענים לקידום תוכניות.[3]

האירוע כולל גם מצגות מרכזיות ופאנלים המציגים נציגי תעשייה הדנים במגמות ופיתוחים חדשים בתחום הטלוויזיה.[4] בנוסף, MIPCOM משמת להקמת תוכניות חדשות פופולריות ברחבי העולם.[5]

לפני MIPCOM מתקיים אירוע ספין-אוף המכונה MIPJunior המוקדש אך ורק לתעשיית הטלוויזיה לילדים.[6]

ל-MIPCOM יש גם אירוע אחות, MIPTV Media Market, שהוא פורמט דומה גם בקאן על ידי אותם מארגנים, הנערך במחצית השנייה של השנה (בדרך כלל אפריל). ברם לתערוכת MIPCOM חשיבות גדולה יותר מ-MIPTV.[2]

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא MIPCOM בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ Moran, Albert (2006). Understanding the global TV format (1. publ. ed.). Bristol, UK [u.a.]: Intellect Books. ISBN 1841501328.
  2. ^ 2.0 2.1 Clarke, Stewart (8 באוקטובר 2016). "MIPCOM reports 2015 numbers". TBI Vision. נבדק ב-20 בדצמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Mipcom TV market features Jamie Oliver, Gene Simmons, Simon Cowell ... and toilet rolls". Sydney Morning Herald. 13 באוקטובר 2014. נבדק ב-20 באוקטובר 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ "Stars turn out for Mipcom television industry meeting in Cannes". Reuters. 18 באוקטובר 2016. נבדק ב-20 בדצמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Hopewell, John (8 באוקטובר 2015). "Mipcom: TV World Embraces Content Revolution". Variety. נבדק ב-20 בדצמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Market Profiles - MIPCOM". Screen Australia. נבדק ב-20 בדצמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0