M7 טרקטור שלג
M7 Snow Tractor | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | Allis-Chalmers (אנ') |
יחידות שיוצרו | 291 |
הרכבה | ארצות הברית |
סיווג | קבינה פתוחה 2 מושבים |
אורך | 3,454.8 מ"מ |
רוחב | 1,600.2 מ"מ |
גובה | 1,625.6 מ"מ |
משקל | 1,383 ק"ג |
מפרט טכני | |
מנוע | 4 צילינדרים,בטור, בנפח 2,199 סמ"ק, הספק מרבי: 63 כוחות סוס ב-4,000 סל"ד, מומנט מרבי: 14 קג"מ ב-2,000 סל"ד (מנוע ג'יפ ויליס מתוצרת "Willys–Overland Motors" (אנ')), מנוע קירור מים |
הילוכים | תמסורת ידנית - 3 מהירות, טווח גבוה ונמוך |
M7 טרקטור שלג (באנגלית: M7 Snow Tractor) הוא טרקטור שלג (בעיקר שימש לגרירת "קרוואן "M19") מתוצרת יצרנית המכונות Allis-Chalmers (אנ')[1], שיוצר עבור הגיס האווירי של צבא ארצות הברית[2][3][4].
דגם "M7 טרקטור שלג" הוכנס לשירות צבאי בשנת 1944 ונועדו לשמש ככלי הצלה בבסיסים מרוחקים.
ממאפייני "M7 טרקטור שלג"
טרקטור השלג "M7" (קוד דגם: "T26E4") תוקן באוגוסט 1943, והועבר לסטנדרט מוגבל בנובמבר 1944. הטרקטור נועד למשוך קרוואן שלג אחד מדגם "M19" (קוד דגם: "T48"). הטרקטור השתמש ברכיבי טרקטור חקלאיים רבים של אליס צ'למרס. כמו כן, השתמש ברכיבי הנעה רבים של ג'יפים מסוג "MB" כדי להפחית את דרישות מלאי החלפים של הצבא.
המאפיין המובהק של ה-"M7" הייתה מערכת הזחלים (halftrack). המסלול של הזחל ה- "M7" התנהל על שתי חגורות גומי ובתוכם ארבעה כבלי פלדה. למכונה הייתה נטייה שהזחלים ירדו בשימוש. מאפיין נוסף של הטרקטור והקרוואן הוא שאפשר להחליף את הצמיגים עם מגלשיים.
טווח נסיעה עמד על 160 מייל (257.495 ק"מ)[5].
"קרוואן M19"
"קרוואן M19" יוצרו ב-2 סדרות: בשנת 1944 ובשנת 1950.
לקרוואן "M19" משקל נקי של 272.16 ק"ג (600 ליברה), ומטען של 907.2 ק"ג (2,000 ליברה). היה לו גוף עץ על מסגרת חלולה מפלדה, עם מכסה מנוע, חישוקים, לוחות צד וקצה ניתנים לניתוק בקלות, והוא היה מצויד בדרך כלל בתנור חימום ושתי אלונקות, בנוסף לתא גג אחורי כך שניתן היה להכפיל את הנגררים.
היו ל-"קרוואן M19" שלוש פונקציות עיקריות: חילוץ והתאוששות שבגינם היו מצוידים בשתי אלונקות ותנור כוח אדם, התחלת מטוסים (טפול לפני המראה), ונשיאת מטען, שעבורו הם יכולים להיות מופעלים עם או בלי מכסה המנוע מבד, קשתות עליונות, מסגרות צד וקצה.
יחידות "קרוואן M19" משנת ייצור 1944 הגיעו עם חישוקי לחימה מפוצלים MB / GPW רגילים ("Jeep trailer" (אנ')), יחידות משנת ייצור 1950 הגיעו עם חישוקים מוצקים בגודל 15 אינץ', שהיו ניתנים להחלפה וייתכן שהיו מג'יפים מ"סדרת M".
נראה כי המספרים הסידוריים ליחידות שיוצרו ב-1950 התחילו ב -1,000 ותוארכו בסביבות נובמבר אותה שנה, מה שמרמז על כך שהם הוסיפו להשלים קבוצה של מסמכי מקור של 1944 שהגיעו לנורווגיה, ונראה שהם היו בסביבות 1,150.
600 יחידות היו מספקים שני נגררים לכל "M7" שבנה אליס צ'למרס (Allis-Chalmers). הייצור הכולל המשוער היה סביב 750 יחידות (600 בשנת 1944 ו-150 בשנת 1950), אך נראה שקרונות נגררים רבים של 1950 שרדו עקב שימוש זהיר של צבא נורווגיה.
ראו גם
קישורים חיצוניים
- M7 טרקטור שלג, סרטון באתר יוטיוב
- M7 טרקטור שלג, סרטון באתר יוטיוב
- M7 טרקטור שלג, סרטון באתר יוטיוב
הערות שוליים
- ^ אליס-צ'למרס הייתה יצרנית מכונות בארצות הברית לתעשיות שונות. קווי העסק שלה כללו ציוד חקלאי, ציוד בנייה, ציוד לייצור חשמל והעברת חשמל, ומכונות לשימוש במסגרות תעשייתיות כגון מפעלים, טחנות קמח, מנסרות, טחנות טקסטיל, טחנות פלדה, בתי זיקוק, מכרות ומפעלי עפרות
- ^ ב-20 ביוני 1941 הוקם ממשיכו, חילות האוויר של צבא ארצות הברית. במהלך מלחמת העולם השנייה בטל מעמדו של הגיס במידרג המינהלי, אך הגיס נותר אחת מהזרועות הקרביות של צבא ארצות הברית עד 1947
- ^ דגם "M7 טרקטור שלג" the.shadock.free.fr/Surviving_M7_Snow_Tractors
- ^ דגם M7 טרקטור שלג / דגם קרוואן M19 scribd.com/document/246679716/TM-9-774-SNOW-TRACTOR-M7-AND-1-TON-SNOW-TRAILER-M19
- ^ דגם "M7 טרקטור שלג" williammaloney.com/Aviation/WrightMuseum/M7SnowTractorSnowCat
30999253M7 טרקטור שלג