LMAE
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ה-מנוע LMAE | ||||||||
ייעוד | מנוע רקטי | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
יצרן | בל אירקרפט ורוקטדיין | |||||||
ארץ ייצור | ארצות הברית | |||||||
שימוש | רכב הנחיתה הירחי | |||||||
מנוע אב | בל 8247 | |||||||
גרסאות | RS-18 | |||||||
טיפוס | היפרגולי | |||||||
היסטוריית שיגורים | ||||||||
סטטוס | יצא משימוש | |||||||
שיגור אחרון | 6 בדצמבר 1972 | |||||||
יכולת | ||||||||
כוח (בריק) | 16 קילו ניוטון | |||||||
מתקף סגולי (בריק) | 311 שניות | |||||||
|
ה-Lunar Module Ascent Engine (מנוע ההמראה ברכב הירחי) הנקרא בקיצור LMAE פותח כדי לשמש ברכב הנחיתה הירחי בשלב ההמראה מהירח. המנוע השתמש בתערובת דלק של אירוזין 50 ו-N2O4 בתור מחמצן. המנוע היה אמור להיבנות על ידי חברת בל אירקרפט אבל חוסר ביציבות בתא הבעירה אילץ את נאס"א לבקש מחברת רוקטדיין לפתח את מערכת הזרקת הדלק של המנוע, מתוך ידיעה שחברת בל אירקרפט לא תוכל לפתור את הבעיה.