LAGG-3 |
מטוס LAGG-3 בתצוגה במוסקבה |
מאפיינים כלליים |
---|
סוג |
מטוס קרב |
---|
ארץ ייצור |
ברית המועצות ברית המועצות |
---|
יצרן |
מפעלים מס' 21 (גורקי), 31 (טגנרוג/טביליסי) ו-23/153 (לנינגרד/נובוסיבירסק) |
---|
טיסת בכורה |
30 במרץ 1940 |
---|
תקופת שירות |
1941–1944 (כ־3 שנים) |
---|
צוות |
1 - טייס |
---|
יחידות שיוצרו |
6,528 |
---|
משתמש ראשי |
חיל האוויר הסובייטי |
---|
ממדים
אורך |
8.81 מטר |
---|
גובה |
2.54 מטר |
---|
מוטת כנפיים |
9.80 מטר |
---|
שטח כנפיים |
17.4 מטר רבוע |
---|
משקל ריק |
2,205 קילוגרם |
---|
משקל טעון |
2,620 קילוגרם |
---|
משקל המראה מרבי |
3,190 קילוגרם |
---|
|
ביצועים
מהירות מרבית |
575 קמ"ש |
---|
קצב נסיקה |
14.9 מטר לשנייה |
---|
טווח טיסה מרבי |
1,000 קילומטר |
---|
סייג רום |
9,700 מטר |
---|
עומס כנף |
150 קילוגרם למטר רבוע |
---|
|
חימוש
תותחים |
2 מקלעים בקוטר 12.7 מילימטר ותותח אחד בקוטר 20 מילימטר |
---|
|
הנעה
מנוע קלימוב M-105, בעל 1,260 כוחות סוס (924 קילו-וואט) | |
תרשים |
---|
|
לאבוצ'קין-גורבונוב-גודקוב LAGG-3 (ברוסית: Лавочкин-Горбунов-Гудков ЛаГГ-3) היה מטוס קרב ששירת בחיל האוויר הסובייטי בזמן מלחמת העולם השנייה. מטוס זה היה שיפור של ה-LAGG-1 והיה לאחד המטוסים החדישים בשירות חיל האוויר הסובייטי בפרוץ מבצע ברברוסה. למרות שרוב המבנה של המטוס יוצר מעץ, המטוס היה כבד וחסר כוח יחסית. עם זאת החימוש שלו, שכלל תותח 20 מילימטר, נחשב לכבד מכל מטוסי הקרב בני זמנו.
שיפורים של דגם זה הולידו את מטוס ה-La-5 שהיה לאחד ממטוסי הקרב הסובייטיים החשובים במלחמה. עם הפסקת הייצור בשנת 1944 המטוס הוצא בהדרגה משירות פעיל והוחלף במטוסי קרב חדישים יותר.
קישורים חיצוניים
31175888LAGG-3