Kahoot!
קובץ:Kahoot Logo.png | |
תקופת הפעילות | ספטמבר 2013 – הווה (כ־11 שנים) |
---|---|
בעלות | !Kahoot |
שירותים עיקריים | פלטפורמה עבור יצירת משחקי למידה |
הרשמה | לא נדרשת עבור השתתפות במשחקים; נדרשת עבור יצירתם |
kahoot.com |
Kahoot! הוא פלטפורמה ללמידה מבוססת משחק ואחד מהמותגים המתפתחים במהירות כיום בתחום של טכנולוגיות למידה. הוא הושק באוגוסט 2013 בנורווגיה וכיום משחקים בו למעלה מ-50 מיליון אנשים ב-180 מדינות. משחקי kahoots מעוצבים כך שיוכלו להיות נגישים במרחב הכיתתי ובסביבות למידה נוספות. כל משתמש יכול ליצור משחק בכל נושא ולכל שכבות הגילאים. ניתן להשתמש במשחק בכל מכשיר בעל דפדפן כמו מחשב או מחשב נייד, אך הוא אטרקטיבי במיוחד בכיתות בשימוש הטאבלט או הטלפון האישי של התלמידים. בשלהי שנת 2019 חדלה קאהוט מלהיות חינמית לחלוטין ועברה למודל Freemium.כיום, קאהוט דורש סכום כסף בכדי להכניס ליותר מ -200 איש במשחק kahoot.
שימוש
Kahoot! משמש בדרך-כלל ככלי להערכה מעצבת. הוא מאפשר לעקוב אחר ההתקדמות הלימודית של התלמיד; הוא מאפשר לזהות נקודות חוזק ונקודות תורפה אצל התלמיד ולאתר תחומים בהם התלמיד זקוק לחיזוק ולהוראה פרטנית; הוא מאפשר הזדמנות ללמידה מאתגרת או משמש לשם סקירת ידע בנושא מסוים.
משתמשים יותר מנוסים, משלבים את המשחק בתוכנית הלימודים כדי להציג נושאים חדשים, לבסס ידע חדש, כהכנה למבחן, לאתגור כיתות שונות מסביב לעולם, לסקור דעות, לאסוף רעיונות, לניהול דיון או לתגמל ולעורר תלמידים.
יצירת משחקי למידה (kahoots)
המשחקים נוצרים על ידי שימוש בממשק "גרור ושחרר", המאפשר למורים ולמשתמשים אחרים (כולל תלמידים) לבנות חידון המורכב משאלות רב-ברירתיות על פי צורכיהם, תוך שימוש בתמונות וסרטונים ציבוריים זמינים או בחומרי ההוראה הפרטיים שלהם. ליוצרי משחק ישנה אפשרות להעתיק משחק שנוצר על ידי משתמש אחר, מתוך מגוון של 3 מיליון משחקים, ולהתאים אותו לכיתת הלימוד שלהם. אפשר לשים לב שישנם חידונים מוכנים לנושאים מסוימים.
כללים ליצירת משחק
Kahoot! מתוכנן ללמידה שיתופית, כאשר הלומדים מתאספים מול מסך מרכזי. בכיתת לימוד סטנדרטית ניתן להשתמש בלוח חכם או במסכי מחשב, ובמרחבים נוספים אפשר לשחק באמצעות תוכנת "שיתוף מסכים" כמו Skype ו- Google Hangouts.
במהלך המשחק, השאלות מוקרנות על המסך המרכזי עם מספר תשובות אפשריות (עד 4), כאשר כל תשובה מסומלת בצבע ובצורה ייחודיים. במסך האישי של המשתתפים במשחק מופיעים לכל היותר ארבעה מלבנים בצבעים שונים שבתוכם צורות שונות, והמשתתפים נדרשים ללחוץ על המלבן המייצג את התשובה הנכונה לדעתם. המשחק מתוכנן כך שהמשתתפים נדרשים להרים את ראשם מהמסך האישי לעיתים תכופות, וכך להיות באינטראקציה עם המורה וחברי הכיתה.
מכשירים תומכים
הממשק האינטרנטי של המשחק מאפשר תמיכה במספר דפדפנים ובמכשירים ניידים הכוללים אנדרואיד, IOS, windows phone וכל הדפדפנים העכשוויים. ישנה גם אפליקציה המותאמת לאנדרואיד גרסה 4.0 ומעלה ובעתיד ייתכן ויהיו אפליקציות המותאמות לפלטפורמות נוספות.
פדגוגיה
הפדגוגיה המלווה את משחקי Kahoot! מבוססת על יצירת מרחב למידה בטוח המעודד מעגל למידה בין התלמיד למורה.
הפדגוגיה נשענת על מודלים התנהגותיים, משחקיים ולימודיים ויוצרת מעגל המעודד גם עצמאות וגם שיתוף פעולה במחקר וביצירה, ובמקביל מעצימה תלמידים לחלוק ולהציג את הידע החדש שרכשו בפני חבריהם לכיתה בדרך חברתית ומשעשעת.
במרחב הכיתתי, מעגל הלמידה בין התלמיד למורה מתרחש בדרך כלל באופן הבא:
- המורה מציג את נושא הלימוד דרך משחק Kahoot המתוכנן כך שיעורר דיון, חשיבה ביקורתית ולמידה פעילה, ובנוסף, המורה משלים את הצגת הנושא בעזרת סרטונים או מצגות לימודיות.
- לאחר למידת הנושא החדש, התלמידים משחקים ב Kahoot המתוכנן להערכה מעצבת וזאת כדי להעריך ולשפר את הבנתם של התלמידים את הנושא.
- המורה מעביר פעילויות נוספות לחיזוק הידע של התלמידים הכוללים דיונים וחידונים נוספים. במקרים מסוימים ניתן לשחק בחידון שוב ושוב במצב הנקרא "Ghost Mode" כדי לחזק למידה על ידי חזרות.
- כעת, המורה יבקש מהתלמידים ליצור חידון בעצמם הקשור לנושא או לנושאים קרובים.
- התלמידים חוקרים את הנושא, מגבשים ידע, אוספים תכנים רלוונטיים, ואז יוצרים חידון בעצמם.
- התלמידים כעת לוקחים את תפקיד המורה ומעבירים את החידון שיצרו לחבריהם לכיתה.
- על סמך איכות התכנים והמבנה של החידון שיצרו התלמידים, ודרך ההסברים שנתנו לחבריהם לכיתה, יכול המורה להעריך את ה
מקור המשחק
Kahoot פותח על ידי שלושת המייסדים Johan Brand, Jamie Brooker ו Morten Versvik כפרויקט משותף בין הפלטפורמה האינטראקטיבית Mobitroll ובין האוניברסיטה הנורווגית לטכנולוגיה ולמדעים.
הפורמט לחידון המקורי מבוסס על מחקר של פרופסור Alf Inge Wang ועמיתיו מהאוניברסיטה הנורווגית לטכנולוגיה ולמדעים (NTNU). הטכנולוגיה שפותחה לפלטפורמה עצמה, צמחה ממחקר שבוצע על ידי Morten Versvik כחלק מלימודיו לתואר השני באוניברסיטה זו. המידע על הפדגוגיה וחווית המשתמש הגיעה מעבודתם המשותפת של שניים מן המייסדים Johan Brand ו -Jamie Brooker בסוכנות הלונדונית "We Are Human" לעיצוב מבוסס התנהגות.
Kahoot נמצא בבעלותם וממומן על ידי צוות המייסדים, ובנוסף קיבל מענק מהמועצה הנורווגית למחקר.
פרסים
- Nordic Startup Awards 2015, Startup of the Year[1]
- Nordic Startup Awards 2015, Founder of the Year (Johan Brand)[1]
- EdTech Europe’s EdTech 20, Most Innovative EdTech Company[2]
- Digital Service That Is Changing The World[3]
- 100 most influential leaders in EdTech (Johan Brand)[4]
- LAUNCHedu awards finalist, Higher Education category[5]
מחקר וביקורת
על פי מחקר שערכו שני סטודנטים מהאוניברסיטה הנורווגית לטכנולוגיה ולמדעים, זמן ההשהיה בכניסה לאתר אינטרנטי משפיע מאוד על איכות החוויה של המשתמש. במחקר בו השתתפו 21 נחקרים, נמצא כי כ- 70% מהנשאלים דיווחו על תוצאות חיוביות ביחס לזמני ההשהיה בכניסה לאתר Kahoot!, בעוד שבין 10-20% דיווחו שהפלטפורמה צורכת זמן רב. kah
הערות שוליים
- ^ 1.0 1.1 "The Norwegian Winners of the Nordic Startup Awards 2015". Nordic Startup Bits. נבדק ב-2015-09-17.
- ^ Europe, EdTech. "DigiSchool, Kahoot! and RefME Announced as Winners of 2015 EdTech 20". www.prnewswire.com. נבדק ב-2015-09-17.
- ^ "Hederspris til Kahoot". נבדק ב-2015-09-17.
- ^ "Edtech and Elearning: Top 100 Influencers and Brands". נבדק ב-2015-09-17.
- ^ "Kahoot! - LAUNCHedu finalists at SXSWedu". blog.getkahoot.com. נבדק ב-2015-09-17.
26861085Kahoot!