Grand Theft Auto: Vice City Stories

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.

Grand Theft Auto: Vice City Stories
תאריך הוצאה PSP31 באוקטובר 2006 (צפון אמריקה)3 בנובמבר 2006 (הממלכה המאוחדת)10 בנובמבר 2006 (אירופה ואוסטרליה)PlayStation 2 6 במרץ 2007 (צפון אמריקה)
סוגה פעולה
פיתוח רוקסטאר נורת' (אנ')
רוקסטאר לידס (אנ')
מצבי משחק PSP: שחקן יחיד, מרובה משתתפים
PlayStation 2: שחקן יחיד
Playstation 3: שחקן יחיד,
PlayStation Vita: שחקן יחיד
פלטפורמות PlayStation Portable,פלייסטיישן 2,Playstation 3,PlayStation Vita
המשחק הקודם Grand Theft Auto: Liberty City Stories
המשחק הבא Grand Theft Auto IV

Grand Theft Auto: Vice City Stories הוא משחק וידאו בסדרת המשחקים Grand Theft Auto, (שנת פרסום: 31 באוקטובר 2006) אשר פותח על ידי חברת רוקסטאר לידס (אנ') בשיתוף עם חברת רוקסטאר נורת' (אנ') ויצא לאור על ידי חברת רוקסטאר גיימס בשתי גרסאות, PSP ו-PS2. המשחק משמש כפריקוול כאשר עלילתו מתרחשת שנתיים לפני עלילת Grand Theft Auto: Vice City. המשחק מציין את חזרתה של העלילה ל-Vice City, כאשר העלילה מתחילה ב-1984, שנתיים לפני אירועי Vice City. המשחק מתמקד סביב האח של לאנס וואנס, ויקטור, עליו ירו בסחר הסמים בפתיחת Vice City.

השקה מאוחרת

בתחילה המשחק היה אמור לצאת בצפון אמריקה ב-17 באוקטובר 2006 ובאירופה ב-20 באוקטובר 2006, אבל בתחילת ספטמבר הודיעו המוציאים לאור שההוצאה נדחית לפחות ל-31 באוקטובר בצפון אמריקה. באותה הודעה גם הוחלט שהמשחק יצא לאור ב-10 בנובמבר 2006 באוסטרליה. באירופה (פרט לבריטניה), לעומת זאת, המשחק ספג דחיות נוספות, עד לתאריך הסופי, 10 בנובמבר 2006, בדיוק כמו באוסטרליה. המחיר הרשמי של המשחק בגרסת ה-PSP הוא 49.99$ בארצות הברית, 49.99€ באירופה ו-34.99£ בבריטניה.

שינויים במשחק

עלילת המשחק בנויה באותה צורה כמו שאר משחקי Grand Theft Auto. הגרפיקה משופרת יחסית לשאר משחקי הסדרה והפעם שמו דגש על כל הפרטים הקטנים, לדוגמה, מנועי הרכבים יותר מציאותיים ולמקורות המים יש מרקם מציאותי.

גרעין העלילה כולל אלמנטים של נהיגה והליכה. כשהשחקן במצב רגלי הוא יכול ללכת, לרוץ, לשחות, לקפוץ, להכות עוברי אורח ולהשתמש בכלי נשק. השחקן גם יכול לגנוב כלי תחבורה כגון מכוניות, סירות, מטוסים, מסוקים ואופנועים. במשחק זה הוסיפו גם אופנועי ים, טרקטורנים, טרקטור, אופניים ורחפת.

אף על פי שביצוע משימות עלילתיות הן אמצעי להתקדמות במשחק ולפתיחת שלבים חדשים, הן לא הכרחיות למשחק. כשהשחקן מחליט לא לקחת משימה של המשחק, הוא יכול לשוטט בחופשיות ולזרוע הרס וטרור. מעשים אלה עלולים לגרור תגובה של הרשויות, שעוצמתה תהא תלויה ברמת ההרס. תחילה תופיע המשטרה, אחר כך תגיע הסיירת המשטרתית, אחריה ה-FBI ולבסוף כוחות צבא.

כמו אלמנטים רבים אחרים, גם הקרבות שודרגו במשחק זה לרמה הגבוהה ביותר בסדרה. הכוונות הופכות במשחק זה ל-"כוונות חכמות" והאויבים נעשים גם חכמים יותר. השינוי הגדול ביותר נעשה בתחום הקרבות פנים לפנים. אם אין לשחקן נשק הוא יכול להרביץ לאויב. אם השחקן נתפס או נהרג הוא יכול לשחד שוטרים או בתי חולים בשביל לשמור על כלי הנשק שלו כדי שלא יעלמו לו.

השיפור בגרפיקה מאז Liberty City Stories כולל אנימציות חדשות, משחק מהיר יותר, כבישים ארוכים יותר, פחות הולכי רגל איטיים ומכוניות איטיות, יותר כלי נשק ועלייה בכמות הרכבים ובדמויות שלשחקן אין שליטה עליהם.

קישורים חיצוניים


הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

33201834Grand Theft Auto: Vice City Stories