GM HydroGen3
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
GM HydroGen3 | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | אופל |
שנות ייצור | 2001 – 2006 |
הרכבה | גרמניה |
מודל קודם | HydroGen1 |
מודל אחריו | GM HydroGen4 |
חברת אם | ג'נרל מוטורס[1] |
אורך | 4,350 מ"מ |
רוחב | 1,750 מ"מ |
גובה | 1,685 מ"מ |
משקל | 1,590 ק"ג |
בסיס גלגלים | 2,694 מ"מ |
מפרט טכני | |
מנוע | מנוע חשמלי הפועל באמצעות תא דלק (תא אלקטרוכימי, אשר ממיר אנרגיה כימית לזרם חשמלי. חשמל נוצר בתוך התא על ידי ריאקציה בין דלק וחומר מחמצן, בנוכחות אלקטרוליט) |
מהירות מרבית | 160 קמ"ש |
GM HydroGen3 הוא מיניוואן קומפקטי עם מנוע חשמלי הפועל באמצעות תא דלק מימן המשמש לבדיקה, מתוצרת יצרן הרכב הגרמני אופל (בגרמנית: Opel Automobile GmbH), חברת בת של קונצרן הרכב ג'נרל מוטורס, אשר יוצר בין השנים 2001 – 2006 בגרמניה.[2]
"GM HydroGen3"
- מיניוואן - הפועל באמצעות תא דלק מימן. גוף הדגם מבוסס על דגם "Opel Zafira" (אנ') מתוצרת אופל.
- 5 דלתות.
- טווח נסיעה - 400 ק"מ.
- מערכת אחסון דלק: ישנן שתי מערכות אחסון מימן: מימן נוזלי: מיכל מימן מפלדת אל - חלד, המותקן לפני הציר האחורי מתחת למושב האחורי, מימן דחוס ב-700 בר. אזור אקטיבי: 800 סמ"ר.
- יחידת תאי דלק: 200 תאי דלק בודדים קווית בסדרה, מתח 125-200 וולט, לחץ: 1.5-2.7 בר, תפוקה: 94 קילוואט, צפיפות הספק: 1.6 קילוואט / ליטר או 0.94 קילוואט / ק"ג.
- מערכת משיכה חשמלית: מנוע חשמלי תלת פאזי אסינכרוני עם אלקטרוניקה כוח משולבת והילוך פלנטרי, מתח פעולה: 250-380 וולט, תפוקה: 60 קילוואט, מומנט: 215 נאנומטר. סיבוב מנוע: 12,000 סל"ד.
- תאוצה בין 0–100 קמ"ש היא 16.0 שניות.
גרסאות
יוצרו שתי גרסאות של דגם "GM HydroGen3" אשר היו שונות באגירת המימן.
בגרסה הראשונה היה מיכל של 68 ליטר למימן נוזלי. 4.8 ק"ג של מימן הספיקו לכ-400 ק"מ.
הגרסה השנייה הייתה עם מכלי לחץ מימן שהחזיקו כ-2.8 ק"ג של מימן. דגם זה הספיק ל-270 ק"מ מרחק נסיעה.
ראו גם
קישורים חיצוניים
- אופל, האתר הבינלאומי
הערות שוליים
- ^ כלי רכב "ג'נרל מוטורס" המונעות באמצעות תא דלק gmheritagecenter.com/featured/Fuel_Cell_Vehicles
- ^ דגם "GM HydroGen3" web.archive.org/web/20070210224533
- ^ דגם "GM HydroGen3" innovations-report.de//html/berichte/verkehr-logistik/bericht
28039402GM HydroGen3