420 (מפרשית)
תרשים הדגם | |
כללי | |
---|---|
סוג | מפרשית |
מטרות | דגם מכין ל 470 |
סוג-משנה | Dinghy centerboard |
מתכנן | Christian Maury |
שנת ייצור | 1959 |
מספר אנשי צוות | 2 (טרפז יחיד) |
תכונות נפוצות | |
משקל | 80 ק"ג |
אורך כללי | 4.20 מטר |
רוחב | 1.63 מטר |
שוקע | 0.965 (חרב למטה) מטר |
מפרשים | |
ראשי | 7.45 מטר רבוע |
חלוץ | 2.8 מטר רבוע |
ספיניקר/ג'ניקר | 8.83 מטר רבוע |
420 היא מפרשית תחרותית המתופעלת על ידי שני אנשי צוות. לסירה תורן אחד, שני מפרשי ברמודה, ראשי וחלוץ ומפרש ספינקר. סירה זו מוכרת כסירה תחרותית בינלאומית על ידי איגוד השייט הבינלאומי.
היסטוריה
הסירה תוכננה בצרפת בשנת 1959 על ידי המהנדס הצרפתי כריסטיאן מאורי, יועדה עבור השייטים המנסים לשפר את מיומנויות השיט שלהם, בתקופה זו לסירה היו מגוון רב של סירות השונות מעט אחת מהשנייה, רק בשנת 2002 עוצב המודל הבינלאומי, בעל חוקים רבים השומרים על אחידותו בכל העולם. ורק חברות בעלות רישיונות יכולות ליצר את סירה זו. הסירה בנויה מפיברגלס ומתוכננת למשקל אופטימלי של הצוות (110 קילו לבנות ו-145 קילו לבנים).
לסירה קיימת נגזרת בשם 420 Club הפופולרית בעיקר בצפון אמריקה, היא אינה מוכרת כסירה בין-לאומית על כן היא לא משתתפת בתחרויות בינלאומיות. לסירה 420 הבינלאומית יש היום כ-56,000 פריטים, המפליגים ברחבי העולם.
זיהוי
לכל סירת 420 קיים מספר זיהוי הייחודי לסירה, מספר זה ניתן על ידי האיגוד הלאומי של המדינה בו נמצאת. ולכל מדינה קיימים מספרים הייחודיים למדינה, על כן לא ניתן בקלות להעביר את הסירה ממדינה למדינה לשימוש קבוע ולא רק למען תחרויות בינלאומיות.
שליטה
סירת ה-420 היא סירה קלה יחסית לתפעול. היא מתופעלת על ידי שני אנשי צוות, האחד שולט בהיגוי הסירה ובמפרש הראשי, והשני שולט באיזון הסירה, במפרש החלוץ ובמפרש הספינקר. 420 היא סירת הכנה לדגם האולימפי 470, ותוכננה להיות קלה יותר לתפעול.
-
בול אליפות העולם במפרשיות 420, 1970
-
בול אליפות העולם במפרשיות 420, 1970
-
בול אליפות העולם במפרשיות 420, 1970
ראו גם
- איגוד השייט בישראל
- שיט במשחקים האולימפיים
- שיט תחרותי
- שיט מפרשיות
- דגמים אולימפיים (אנגלית)
- 470
קישורים חיצוניים
- אתר האינטרנט הרשמי של 420 (באנגלית)
34165835420 (מפרשית)