תחנת טעינה
ערך ללא מקורות
| ||
ערך ללא מקורות |
תחנת טעינה לרכב חשמלי, המכונה לרוב רק תחנת טעינה, היא מכונה המספקת אנרגיה חשמלית לטעינה של כלי רכב חשמליים, כגון מכוניות חשמליות, כלי רכב חשמליים שלא אמורים לעבור את המהירות של 40 קמ"ש (אנ') ורכבי הנעה היברידית שונים שניתן להטעין על ידי חיבורם למקור כוח חיצוני (אנ').
בחלק מכלי הרכב החשמליים יש ממירים שמתחברים לשקעי חשמל רגילים או לשקעים של מכשירים בעלי קיבולת גבוהה. כלי רכב אחרים ניתן להטעין רק בתחנות טעינה מיוחדות. בתחנות אלה לרוב ניתן יהיה להטעין את כלי הרכב בזמן קצר יותר, וזרם החשמל לרוב יהיה גבוהה יותר מזרם החשמל הרגיל שקיים בבתי מגורים.
תחנות טעינה ציבוריות מותקנות כיום לרוב ברחובות מסוימים או במרכזי קניות מסוימים, במסעדות מסוימות, ומקומות חניה מסוימים. לרוב חברות פרטיות שונות מספקות את השירות.
סוגי מטענים בתחנות עגינה
נכון להיום ישנם מספר סוגי מטענים לרכבים חשמלים שניתן למצוא בתחנת טעינה, מטענים איטים AC שנפוצים בעיקר בבתים ושזמן הטעינה שלהם ארוך, והם טובים בעיקר לטעינה בלילה, וישנם מטענים מהירים DC, שמתחילים ב 22kw ועד 350Kw שזמן הטעינה שלהם מהיר ויכול לספק 80% טעינה מהירה לסוללה בזמן של כחצי שעה.
- טעינה איטית (רמה 1) 115 וולט חשמל חד פאזי חד פאזי 15A מקסימום 1.8KW - זוהי שיטת הטעינה הפשוטה ביותר, משקע בקיר 115 וולט. כל רכבי החשמל הנמכרים כיום בקנדה מסוגלים לטעון כך באמצעות כבל אביזר שמגיע עם החשמלית.
- טעינה מהירה (רמה 2) 208-230 וולט מתח רב פאזי 32A -80A מקסימום 7.7 - 22KW - זהו פתרון הטעינה המעשי / חסכוני ביותר, אך דורש התקנה על ידי חשמלאים מוסמכים. מחבר SAE J1772 הוא אוניברסלי לכל רכבי החשמל, כך שתוכלו לטעון כל רכב באמצעות מטען מסוג זה.
- טעינה מהירה (רמה 3) 400-850 וולט DC 25-350KW - זהו סוג המטען המהיר ביותר הקיים. המטען מספק לרכב חשמלי זרם DC, בניגוד למטענים ברמה 1 ורמה 2, והוא יקר משמעותית. ישנם (2) סגנונות שונים של מחברים, והם אינם תואמים אחד לשני לכן לפני הגעה לעמדת טעינה יש צורך לבדוק אם החיבור הקיים בעמדה תואם לרכב שלכם.
קישורים חיצוניים
- מידע נוסף על סוגי עמדות טעינה לרכבים חשמלים
32669389תחנת טעינה