תופסת תחרותית

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הלוגו של ליגת התופסת התחרותית העולמית
quad הזירה בא מתקיימת התחרות

הצ'ייס טאג או תופסת תחרותית הוא ספורט אתגרי המשלב בעצמו אלמנטים של אתלטיקה ופארקור ובעצם מהווה שלב הבא בהתפתחות שלו.

World Chase Tag

World Chase Tag (אנ') הוקם בשנת 2012 באנגליה על ידי כריסטיאן דיוו, לאחר שהוא שיחק עם ילדיו בחצר האחורית שלו וחפצים כמו כיסאות ושולחנות שהיו בחצר שלו היו למכשולים. הוא ואחיו פיתחו את הרעיון ותכננו את החוקים והמכשולים שישמשו את המשחק, ותוך כמה שנים ממפגשים חובבניים בהייד פארק שבלונדון זה הפך לתחרות בינלאומית שבא משתתפים טובי הפרקוריסטים ואלופי תחרויות הנינג'ה מרחבי העולם.

נכון לשנת 2023 הארגון מהווה את הליגה הראשונה ויחידה לתוספת תחרותית.

כדי להגיע לאליפות העולם צריך לעבור 3 שלבים.

הראשון הוא התחרות הארצית, השנייה היא יבשתית ורק לאחר מכן ניתן לקחת חלק באליפות העולם.

נכון להיום התקיימו כבר 5 אליפויות עולם ובאוקטובר 2023 אמורה להתקיים האליפות השישית שתעבור בלונדון.

זירת הצייסטאג היחידה הראשונה בישראל D-Chase

הזירה הראשונה לצ'ייסטאג בישראל הוקמה בשנת 2023 בעיר חדרה, במתחם הספורטלנד שבכתובת פרנק 17, בהובלתו של אולג גוחמן, מתחרה באליפות העולם ב-2022. הזירה נבנתה בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים של World Chase Tag וכוללת מבנה מכשולים ייחודי המאפשר קיום תחרויות ואימונים מקצועיים. בזירה מתקיימים חוגים, אירועים ותחרויות באופן קבוע, והיא מציעה גם שעות פתוחות לאימון עצמי ואישי. הקמתה סימנה אבן דרך חשובה בפיתוח הענף בישראל, כשהיא הופכת את הספורט לנגיש יותר לקהל הרחב ותורמת לקידום נבחרת ישראל בזירה הבינלאומית.

חוקים

בתחרות משתתפות שתי קבוצות של עד 6 שחקנים במשך 16 סבבים. בכל סבב, נכנס לזירה נציג אחד מכל קבוצה, אחד בתפקיד התופס ואחד בתפקיד הנמלט.

השחקנים מתחילים את הסיבוב בשני הקצוות של זירה בגודל 12 על 12 מטרים הידועה בשם "ה-quad". הזירה מלאה במכשולים שונים שהשחקנים יכולים לעבור מעליהם, מתחתיהם או ביניהם באמצעות פארקור. לתופס יש 20 שניות לתפוס את הנמלט בידיו. אם אחד השחקנים דורך מחוץ לזירה, הוא מפסיד בסבב.

רק הקבוצה הנמלטת יכולה לזכות בנקודות. תפיסה של שחקן לא מזכה בנקודות ובמקום זאת הופכת את תפקידי הקבוצות כשהתופס הופך לנמלט בסבב הבא.

הימלטות מוצלחת מזכה את הקבוצה של הנמלט בנקודה, והנמלט ממשיך לברוח גם בסבב הבא.

השחקן שהפסיד מוחלף על ידי אחד מחברי הקבוצה שלו שהופך לתופס במקום.

בין כל סבב לסבב ישנה הפסקת מנוחה של 25 שניות.

הקבוצה שצברה את מירב הנקודות אחרי 16 סבבים מנצחת.

תיקו מוביל לשלב שובר שוויון בתחרות הכולל שני סבבי משחק נוספים בהשתתפות כל השחקנים, בכל אחד מהסבבים אחת הקבוצות היא התופסת והשניה הנמלטת. הקבוצה עם משך זמן הבריחה הארוך ביותר מנצחת.

אם גם שובר השוויון מסתיים בתיקו, ממשיכים לשני סבבים נוספים של שובר השוויון עד שאחת הקבוצות מנצחת.

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא ספורט. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

תופסת תחרותית39422344Q96415540