מקורו של הקטע "לחן" מהערך HE:אדר והוד באתר ויקיפדיה העברית, והוא מוגש ברישיון Creative Commons ייחוס-שיתוף זהה 3.0. קרדיט לתורמים שם.
שיחה:שמו מפארים/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
באיזה קהילות אומרים את הפיוט המלא?
בברסלב, ובעוד הרבה חסידויות.
למיטב ידיעתי (מבלי לעשות סקר מקיף) ברוב הקהילות החסידיות אומרים.
כך זה גם אצל הקהילות ההונגריות (גם שאינן חסידיות)
וכן אצל הייקים מבני אשכנז.
למרות שכנראה מרובים אלו שמדלגים על אלו שאומרים, אני לא הייתי מנסח "ברוב הקהילות" שזה משמע כאילו מדובר במנהג של מיעוט קטן. הייתי מנסח במקום זאת "בהרבה קהילות" או "בקהילות רבות".
זה נאמר בצורה המקורית, או כשני פיוטים נפרדים? כמו שראיתי במחזורים זה מחולק.
לא הבנתי את כוונת השאלה
הוא נאמר כפי שהוא מופיע במחזורים
כאמור בערך, "שמו מפארים" זה רפייינים (קטעים קוטעים) ל"אדר והוד", ז"א במקור הם צריכים להיאמר במשולב ולא בנפרד.
הם נאמרים קודם בנפרד (עד ישפוט תבל בצדק) על ידי החזן והקהל כהקדמה, ואז נאמר הפיוט "אדר והוד" כשהם משולבים בתוכו וחוזרים על עצמם, כך עושים גם בפיוטים דומים מסוג זה , וכמדומני שזו הייתה גם כוונת המקור.
לאחר מכן נאמרים החרוזים "ישפוט תבל בצדק" "והוא באחד ומי ישיבנו" על ידי חזן וקהל גם הם כהקדמה, ואז מגיע הפיוט "אתן לפועלי צדק" המגיע כהמשך.
אין נושאים ישנים יותר