אולי כדאי לעדכן על העונה השלישית
שיחה:שטיסל/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
נראה לי שאם בסופו של דבר הוחלט להכניס את הערך הזה צריך גם לתאר את העלילה ולא רק את הביקורת
ואם זה בלתי אפשרי אז אין לערך שום זכות קיום
טוב. אני עשיתי פה את כל העסק. ואני עומד לחלוטין על כך.
זה פשוט הרסני אין איך לתאר עד כמה. מדובר בסדרה על משפחה שעושה כ-כ-ל העולה על רוחה כמו חילוניים גמורים גמורים הלבושה כחרדיים גמורים גמורים, ומדברת ומתנהגת כחרדיים גמורים, ואין להם בכלל קמצוץ מהבושה הטבעית המצויה אצל 99.99% מהחרדים. אין להם אמת, אין להם יראה, אין להם הרגל מניעה מהחטא! ויש להם מידות רעות בשפע.
מילא היו לבושים חילוני, זה מה שהם. זה לא אתה. אבל כשהם ככה, זה הרסני מאד לנפש עדינה. צריך להישמר מאד. והאמן לי, ראיתי כמה דברים בחיים שלי.
כל חרדי היה מוריד פעמיים את הכיפה עד שהיה מסוגל להתנהג ככה, והכרתי כמה שעשו דרך כזאת. פשוט הם לא יכלו לעמוד מול הבושה שלהם מעצמם.
לעומת זה, כל פרק מהסדרה הזאת, מסיר את שארית הבושה של האדם התורני, צלם האנוש הרוחני.
והאמת שהתחלתי לסנן, כי מאד רציתי שאם מישהו ירצה לדעת פרטים על זה, לא יצטרך לראות את הערך המקורי על כל פשעיו ועל אווירת ההפקרות הנושבת ממנו.
אבל, זה מה שיצא כשמסננים את הערך הזה. לא כדאי יותר, אבל חייבים לכל הפחות פרטים טכניים חשובים לספק את יצר הידיעה, לדבר שצבר מודעות חרדית שכזאת.
ממש מסכים
לכן אין לערך זכות קיום
אלא אם כן יש למכלול תפקידים חינוכיים נשגבים מבינתי ומשיקוליי
למה? כי זה מבזבז משאבים למכלול?
לא
כי זה לא קשור
טעם זה אף פעם לא משהו שמזיק
'בקורותיה כביכול'!! למען ה', אין את זה ביותר אנציקלופדי? מה הקשר כביכול?
מה אתה מציע?
אני לא מבין, כל פעם שמזכירים דמות ספרותית או משהו מעין זה כותבים 'כביכול'?
זה בא לומר שזה סיפור דמיוני. ומתוך הערך אפשר מעט לטעות בכך, לכן הוסיפו את זה.
הבנתי, לכן אני תוהה האם בכל פעם שמוזכרת דמות ספרותית כתוב גם כביכול. מה עושים בוויקיפדיה?
גם אני חושב שהניסוח מסורבל. אפשר לוותר על המילה הזו.
זכורה לי דוגמה אבל אני לא רוצה לכתוב שם ערך כדי לא לטעות ולהטעות.
מה השטויות האלה? הערך בכלל לא צריך להיכלל ב'המכלול', אבל אפילו אם היה עובר את מבחן 'אספקלריא' צריך להוריד אותו רק בגלל התוספות האלה. 'רצף בלתי אפשרי'? יתד לא היו מקשקשים יותר טוב. לא צריך לשקר בשביל לפסול תכנים פסולים. הסדרה פשוט אינה מתאימה ליראי ה' וזהו. גם לא לאנציקלופדיות שלהם, אגב.
לא הבנתי
לא מבין מה לא מובן - הביקורת מטופשת. הצורה לפסול תכנים היא לא להגיד שהם לא נכונים או מטופשים, הם פשוט פסולים.
ידידי הממכלל, עורכי המכלול שמחים לקבל כל ביקורת בונה, אבל ממה שראיתי עד עכשיו, כל ביקורת שאתה מביא כתובה בצורה פוגענית ומזלזלת.
במקום לחפש בעיות ברחבי המכלול ולמחות בתוקף על כל דבר בדפי השיחה, אני מציע לך פשוט להתחיל לתקן את הבעיות שאתה רואה. ואז יגיע תורנו להעביר ביקורת חריפה על עריכותיך.
בהצלחה!
ראשית - אני מתנצל מאוד ואשתדל לעדן את הערותיי, תודה על הביקורת. לגופו של עניין - דווקא בגלל שאני לא ותיק מספיק אני חושש לערוך בעצמי ומעיר בדפי השיחה בתקווה ללמוד על המדיניות מהתגובות של החברים הוותיקים. הערך הזה, למשל, לדעתי לא היה לו מקום ב'המכלול', והתוספת שניסתה להכשיר אותו רק ממחישה את זה ביתר שאת. אם הייתי ותיק מן הסתם הייתי מנסה למחוק אותו, כרגע אני רק מעיר את מה שמשונה בעיניי, ומקווה שאתם, הבקיאים, תאירו את עיניי. אודה לך אם תתייחס לדבריי, ומוסיף התנצלות. מוטיאל
ניכר מדבריך האחרונים שכל כוונתך הייתה לטובה, ברוכה תהיה ביקורתך.
המכלול זו אנציקלופדיה חרדית ולא ספר מוסר או ספר קודש, ואפילו לא עיתון חרדי. וכיוון שכך המכלול אמור להכיל מגוון ערכים שיש להם חשיבות ומעניינים את הציבור, גם אם הם לא מתאימים להכנס לבית המדרש. במסגרת הזו, יש הסוברים שהמכלול אמור לפתוח כל ערך שאין בו בעיית צניעות או כפירה, גם אם הוא נמצא עמוק בקטגוריית התרבות ובידור, וכל אחד יקרא את מה שמעניין אותו. לעומת זאת יש הסוברים שנושאי תרבות, ספורט ונצרות למשל, לא אמורים להיות במכלול. דרכו של המכלול מאזנת בין שתי הגישות הנ"ל, על מנת להתאים לקהל כמה שיותר רחב.
ככלל, נהוג במכלול שלא להכניס ערכי תרבות ובידור, אבל יש יוצאים מן הכלל. ערכי תרבות ובידור של הציבור החרדי כן נכנסים למכלול, וערכים שיש להם חשיבות גדולה או שייכות מסויימת למגזר החרדי גם נכנסו במשורה ובסינון קפדני. "שטיסל" זו סדרה חילונית אמנם, אבל היא מוכרת כמעט לכל חרדי, בין אם ראה אותה ובין אם לא, ולאור זאת הוחלט להחריג את הערך ולפתוח אותו.
כאתר חרדי, אנחנו משתדלים להוסיף בכל מקום שצריך את דעת התורה וההלכה ואת ההשקפה החרדית, ולכן אחד המשתמשים הוסיף כמה מילים של הסתייגות מתוכן הסדרה. אם לדעתך יש בעיה בדברים אתה יותר ממוזמן לשנות שם כהבנתך וברוח הדברים שכתבתי כאן. כל עוד שאתה בא מתוך כוונה טובה ומתוך רצון ללמוד את הכללים ולקבל עצות והערות מהמכלולאים הוותיקים, אין לך מה לחשוש מלבצע שינויים. פשוט קפוץ למים ותעשה את מלאכתך, וכשתצטרך עזרה או הכוונה הציבור ישמח לעזור לך.
בהצלחה!
אין נושאים ישנים יותר