שיחה:רבי משה פיינשטיין/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

הוספתי פיסקה בקשר ללימודי חול

3
חבר אני (שיחהתרומות)

אני רוצה לצבוע את הכותרת שלה בכחול בהתאמה לשאר פסקאת המשנה. לא הצלחתי למצוא איך עושים זאת. נא עזרתכם. גם בהערות שוליים לפסקא שלי אני רוצה לבטל את הטקסט המודגש, מלבד בשם הספר (אגרות משה), ג"כ בהתאמה לשאר הערות השוליים. ולא הצלחתי למצוא איך לעשות זאת.

מוטי (שיחהתרומות)

הצבע הוא משום שהכותרת מקשרת לערך במכלול, אבל בעקרון זה פחות מקובל לקשר בכותרת. בהערת שוליים תוכל למחוק את התבנית ולהשאיר רק את הטקסט.

חבר אני (שיחהתרומות)

תודה. איך מוחקים תבנית ומשאירים טקסט?

מקור לשינוי היחס שלו כלפי מדינת ישראל

7
מקוה (שיחהתרומות)

קודם תחשוב כשיש ציטוט מפורש שלו. לא ניתן לכתוב בסתמיות שבהמשך היחס שלו שונה בלי ציטוט מפורש ממנו. מקסימום ניתן לכתוב שפלוני בספר פלוני כתב שהיחס שלו השתנה. (בתנאי שהנ"ל אכן בר סמכא וטענותיו ראויות לציון בהמכלול)

המצב הנוכחי מציב טענות כעובדות בניגוד לנקודת המבט הנייטרלית המתבקשת בהמכלול. מצפה שתשחזר את עצמך. או תביא ציטוט מפורש שלו.

קודם תחשוב (שיחהתרומות)

מקוה צודק אבל צריכים לנסח את מה שכן כתוב כמו שהצעת ואי אפשר להשמיט את זה לגמרי

בהצלחה ושבת שלום

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

מקוה, זה נראה שיש מקור לא?

אמנם זה נראה שהמקור שגוי וכדו', וצריך לברר למה התכוין המשורר, ומה כתוב שם בדיוק.

מקוה (שיחהתרומות)

אסביר את עמדתי.

יש כאן בפסקה האמורה 3 בעיות מבחינתי.

ואקדים לכך את הצורה בה אני רואה את הפסקה.

מובא כאן ציטוט של ר' משה בקשר לדעתו על תליית דגל ישראל בבית כנסת. אגב הדעה שלו בנושא מתבטאת גם דעתו של ר' משה באופן כללי על מדינת ישראל. בהמשך לכך טוען העורך בשם ספר כלשהוא שיצא לאור בשנת תש"ע (שנראה שעוסק בנושא דגל ישראל) שר' משה שינה בהמשך את דעתו ביחס ל"מדינת ישראל".

על כך יש לי 3 טענות כדלהלן: א. כאשר מובא ציטוט מפורש מפיו של ר' משה לא ניתן להביא לצד זה "טענה" של מישהו שאפילו לא מזוהה בשמו כעובדה שר' משה שינה את דעתו. מול ציטוט מביאים ציטוט. מול ציטוט טענה לא שווה אזכור אא"כ מדובר בטענה ידועה ומפורסמת שנטענה מפי אנשים מפורסמים שיש להתייחס לטענתם בכובד ראש. כאשר הטענה מוזכרת באנונימיות בלי יכולת של הקורא לבחון אותה (הספר לא מקושר בערך) אין לטענה מקום לאזכור ודאי לא כעובדה.

ב. הקטע כאן עוסק בדעתו של ר' משה על הצבת דגל ישראל בבית כנסת. דעה זו כנראה מעולם לא השתנתה ואינני סבור שאי מי טוען שהיא השתנתה. הפסקה בצורה בה היא מנוסחת כעת מטעה את הקורא.

ג. על כולנה, עושה רושם שהעורך (בויקי) העתיק את דברי ר' משה והזדעזע מתוכנן בקשר ל"רשעים" שהקימו את המדינה. וניסה לתקן את הרושם הנוצר באמצעות הבאת דבריו של מאן דהוא שר' משה חזר בו בקשר לזה. אם הוא מזדעזע שיבושם לו. לערך מבחינה אנציקלופדית אין לשורה הזאת שום קשר.

קודם תחשוב (שיחהתרומות)

מקוה מסכים שצריך לשכתב אבל לא להשמיט

מקוה (שיחהתרומות)

לא הבנתי את דבריך. כל זמן שאין ציטוט מקביל מר' משה ששינה את דעתו. והטוען כך הוא אנונימי לא ידוע אין שום מקום לכך. יש למחוק לא לנסח.

קודם תחשוב (שיחהתרומות)

בזה אני לא מסכים איתך

אין נושאים ישנים יותר