יאנקל שכטר הנכבד, עפ"י כללי המכלול מקובל לנמק ב"תקציר העריכה" את ההסבר לעריכות.
מחקת ושינית כמה דברים, ואשמח אם תבהיר זאת כאן.
יאנקל שכטר הנכבד, עפ"י כללי המכלול מקובל לנמק ב"תקציר העריכה" את ההסבר לעריכות.
מחקת ושינית כמה דברים, ואשמח אם תבהיר זאת כאן.
אני יכול להסביר אבל זה ארוך:
א. הוא לא פתח את השטיבל של חסידי אביו בבני ברק, אלא רק היה הרב שם, השטיבל נפתח עוד כשהיה גר בתל אביב.
ב. הבן שלו לא הקים את הישיבה 'משנת שמעון', היא קראה בכלל על שם הרבי מלעלוב, הוא מחזיק את הישיבה, דהיינו שהוא רואה בזה חשיבות מיוחדת להמשיך ולהחזיק את הישיבה בממון וברוח.
ג. אם כבר כותבים על ההפקה של גל סטאר [שזה משונה בפני עצמו], אפשר לעשות לזה קישור ואני לא רואה לזה שום בעיה.
ד.הרבי הנוכחי לא פתח שטיבל לחסידים בירושלים, כתוב למעלה בערך שהרבי הקודם פתח אותו.
א) אוקיי, אבל בדרך כלל מקובל להביא מקור (אני לא בטוח שבמקרה דנן חייבים מקור, אבל ודאי עדיף להביא מקור).
ב) כנ"ל. וסתם מעניין - למה הוא מחזיק ישיבה של לעלוב?
ג) לא על עריכה זו נתכוונתי. הוספת קישורים פנימיים זה בסדר גמור, ולא בקשתי כמובן מקור על כך...
ד) למיטב ידיעתי - הרבי הקודם פתח ברחוב אהלי יוסף (מה שנקרא כיום "שידלובצא"), והנוכחי פתח ברחוב אבינדב.
בהצלחה
א) המקור שאביא הוא מספרים של ביאלא לוגאנו, כך שאני מקווה שהם מקור טוב, אבל בספר הרב הקדוש מביאלא, שיצא שנה שעברה כתוב שלכן הוא נפתח.
ב) אני פשוט מכיר את הישיבה הזאת, כך שקשה לי להביא מקור. הוא מחזיק ישיבה שפתח אדם פרטי ע"ש הרבי מלעלוב, ואחר כמ שנים הוא החליט להחזיקה, כי הוא רואה חשיבות בעבודת הקודש שהישיבה הזאת עושה עם בחורים מסוג כזה.
ד) חשבתי שאבינדב הוא המשך טבעי של אהלי יוסף, לקהל חסידי ביאלא ב"ב. וזה לא נקרא לפתוח משהו חדש.
א) כל מקור הוא טוב. מי שרוצה לפרשן את המקור ולטעון לסילוף - זכותו המלאה לעשות זאת...
ב) אשמח אם תרחיב מעט בתוך הערך (בהערה) אודות הישיבה הזאת, מי פתח אותה, ולמה זה עבר למימונו של ביאלא ב"ב.
ד) מה פתאום המשך טבעי? אהלי יוסף זה ביאלא שידלובצא, ואבינדב זה ביאלא ב"ב
א) הבעיה היא, שאני לא יכול לכתוב מקור לזה שהרבי 'לא' פתח את השטיבל, זה בעיה.
ב) זה לא מכללי המכלול, שאכתוב הערה מסוג כזה, זה מתאים יותר לערך על הישיבה.
א) מספיק לציין מקור, ולא צריכים לכתוב מה כתוב שם...
ב) מי גילה לך רז זה שאין זה מכללי המכלול? אם ניתן לסכם זאת בקצרה - זה בסדר גמור
בית המדרש ברחוב יהושע נרכש על ידו ורשום על שמו (עד היום). לא נכון להגיד שלא הוא הקים את בית המדרש.
כהיום הישיבה משנת שמעון נסגרהונפתחה ישיבה חדשה "להבת התורה" ע"ש בעל הלהבת דוד מביאלא!
בקשה לעידכון!
נשמע לי מוזר לכתוב בערך על הרבי, שלחתן האדמו"ר משידלובצא יש ביה"כ בביתר. מה הקשר בכלל לכאן?....
רבי טישיו, בקשר לעריכתך זו - האם רבי אברהם נישא בשנית? במידה ולא - לא שייך לכתוב "בזיוו"ר".