רשימת התלמידים הזו נורמלית? יש ערך עניני בהזכרת אנשים מוכרים לכשלעצמם אך לא ידועים במיוחד כתלמידיו?
שיחה:רבי ברוך מרדכי אזרחי/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אגב, לא רק זה, יש כמה שאינם בעלי תואר/תפקיד מיוחד במינו שיש דחיפות להזכירם, לכאורה כמחצה מהרשימה ניתן להסיר!
ממליץ לחכות יום יומיים, אחרי שכל אחד יוסיף וימחק את הנצרך לדעתו יהיה אפשר לסדר את מה שצריך יותר בקלות.
נראה בעיניי שתלמידיו אלו תלמידיו ולא כל בוגר עטרת נקרא תלמיד...
לא הבנתי את תגובתך. אתה חושב שיש טעם ברשימה הזו?
לא.
ומה דעתך בענין הסיכום שלי?
מקובל.
כנ"ל, אם כבר יש להכניסם בערך בוגרי ישיבת עטרת ישראל.
מקובל להזכיר כמה בוגרים מפורסמים שהיתה להם זיקה אליו והפניה לקטגוריה של בוגרי עטרת ישראל.
לסיכום! את אלו שמיוחסים כתלמידיו, היינו רבנים בעלי שם שדולים מתורתו ומשקים וכד', המה ייכנסו ברשימת התלמידים, ואלו שרק למדו בישיבתו יופנו לקטגוריית בוגרי הישיבה (אגב, יש אפשרות של הפניה לקטגוריה כעין הפניה לערך מורחב)?.
מוסכם?!
כהן צדק עמוס חדד אביר על סוס הישיבישער סגור על זה?
אחד מן הבקיאים יותר מוכן לערוך זאת?
כמו כן לוודא שאכן כולם נמצאים בקטגוריה הזו.
אין לי מושג מי מהם אכן אפשר לומר עליו שהוא "תלמיד" ומי רק למד בישיבה. לדוגמה: רבי דוד כהן לא למד בעטרת, אלא היה שם ר"מ, אולי היה תלמידו כשעוד היה בחברון. בכל מקרה אף פעם לא הזכיר אותו.
לאחר הפטירה ר' דוד כהן הספידו בכמה מקומות
זה אומר שהוא תלמידו?
הוא היה ר"מ אצלו בישיבה...
אם ביודוע לך שאף פעם לא הזכיר אותו, תלמידו הוא בטח לא!. כמו"כ ח"כ פלוני, ויו"ר פלמוני, ומנהל אלמוני אינם תלמידים. רק היות ואין לי עסק וידיעות בקטגוריות, על כן איני נוגע בזה עד שאיני יודע בוודאות כי כולם נכללי בקטגוריה של הבוגרים.
חתנו הרב אריאל וילנסקי שנמצא גם ברשימת תלמידיו, לכאורה זו כפילות מיותרת
דוגמה לתלמיד: בערך של הרב צבי צביאלי נכתב: בהשפעת הרב יהושע יגל המשיך את לימודיו בישיבת חברון שם התרשם עמוקות מרבו הרב ברוך מרדכי אזרחי אותו הוא מכנה עד היום "מורי ורבי" והיה מקורב למשגיח הרב מאיר חדש ממנו למד את דרך המוסר.
ברור! זו ההגדרה המדויקת!
לא.
לא המנהיג. בהחלט ממנהיגי. הוביל את כל מערכות הבחירות בכנסים ועצרות, הלוויות הפגנות וכו'.
יותר הייתי קורא לזה "נואם הבית" או משהו כזה. הוא לא עסק בהנהגה בפועל יותר מכל חבר מועצת אחר.
אולי מזכיר את הרב דוד יוסף בצד הספרדי של המפה.
אגב, היכולת הרטורית שלו מוזכרת בערך במשפט קצרצר. שמש מרפא ממליץ להרחיב?
מוקיר רבנן בטח שכדאי להרחיב אם יש לך איך להרחיב עם מקורות
מנהיג זה מי שיש לו סמכות, לא מי שנמצא בחזית המסך באירוע.
לאחר פטירת רבי גרשון היה אחד ממנהיגי הציבור? חשבו שכך זה יהיה, אך למעשה הוא חלה ולא הנהיג כלל. לא חושב שיש טעם להשאיר ב'ערך' שנשאר לדורות דבר ש'יכל להיות' אך לא היה
מאז קום המכלול ועד אמש היה כתוב כאן כדלהלן:
”נולד בפתח תקווה ....... בצעירותו עברה משפחתו לגור בירושלים.”
האם המשפט הזה בטעות יסודו? על מה זה התבסס? על דמיונות בעלמא?
אין לי מושג
מעניין, אני רואה שב'המחדש' כתבו: "הוא נולד בבית החולים ביקור חולים בירושלים".
צ"ל שמקום מגורי הוריו בעת לידתו היה פתח תקווה, ומקום הולדתו בפועל היה ביה"ח ביקור חולים (מידע חסר משמעות אנצי').
הרב נולד בפתח תקווה ועבר בגיל צעיר לירושלים אין לי מקור להביא אך משפחתי בידידות עמוקה עם משפחת אזרחי וכך ידעתי מגיל קטן
משה מ הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
אביו היה במשך שנים מנהל בית הספר סיני בירושלים
עוד סיפור עליו ששוב אין לי מקור אך עובד במשפחתינו ואם יראו המכובדים כאן שראוי הוא להיכתב עלי מכלול גם ללא מקור אזי שמישהו יכתוב אותו, סבי זקני הרב יעקב משה חרל"פ זצ"ל רבה של רחביה ושערי חסד היה מוסר כל שבת אחה"צ שיעור בבית הכנסת הגר"א בשערי חסד, כל שבוע ר' ברוך היה מגיע בתור ילד בן 10 ואפילו פחות ויושב על הבימה ומערב ומקשה ועונה כל השיעור ור' יעקב משה היה נהנה מאוד, שבוע אחד הרב חרל"פ עולה לדורש וברוך הקטן לא באולם.... חיכה הרב חרל"פ כמעט 10 דקות עד שיגיע ורק אז התחיל, וששאלוהו אח"כ מה הדחיפות לחכות ? הוא אמר שהילד הזה יאיר את העולם בתורתו לכן שווה לחכות לו כמה דקות אולי נזכה להיות שותפים בעולם התורה גם אחרי שלא נהיה כאן דרך זה שננחיל לילד הקטן תורה וחידושיה. הסיפור הזה עובד במשפחתינו וגם קיבל אישור ע"כ מר' ברוך מרדכי זצ"ל בעצמו.
אכן נולד בתרפ"ט? נראה הרבה יותר צעיר....
כן, התמונה היא תמונה ישנה, מתמונות של עכשיו נראה הרבה יותר זקן.
אין לי מידע אבל הוא ממש מבוגר.
ודאי בכיוון הזה.
אולי תרצ"ט? נשמע יותר הגיוני.
יצא לי לפגוש אחד שלמד אצלו
והוא אומר שהרב מרבה להזכיר את העובדה שנולד בתרפ''ט, יש לו איזה חידוד בעניין שהוא מזכיר אותו רבות
הוא נהג לומר בדרך צחות, ששני אסונות אירעו בתרפ"ט. פוגרום חברון, וזה שהוא נולד...
מי ייתן לנו תמורתו.
גם באגרון כתוב שהוא נולד בתרפ"ט.
ואם אגרון זה נקרא מקור אפשר להוסיף גם תאריך לידה.
אכן בתרפ"ט התרחשו שני מאורעות היסטוריים...
לא זכור לי שנתקלתי בזה בעוד מקומות. התואר 'ראש' לראש ישיבה או 'משגיח' וכדו' כתובים בירוק! אולי הרזולוצייה של המחשב שלי נמוכה.
לא קשור אלי לא בגללי
טופל
נראה לי שצריך להוסיף בערך את התבנית הזאת
ערך ללא מקורות | ||
יש בערך הע"ש אחת, רק היה צריך לעצב אותה.
כמו כן יש בערך קישו"ח לפחות אחד שנחשב למקור מהימן.
אכן, יש לשפר את המקורות, אך התבנית אינה מתאימה.
אז
ערך שניתן לשפר את מקורותיו | ||
אן
שגיאות פרמטריות בתבנית:מקורות
פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
ערך מחפש מקורות | ||
רוב המידע בו בלי מקור לא יכול להיות שהערך הזה ימשיך ככה זה נכון שהמידע נראה אמין אבל במחילה מי ערך וכתב אותו, זה מחקר מקורי של מי, ככל הידוע לי לא יצא ביוגרפיה לגרב"מ ואתה יודע כמה לוקשים יכולים למכור בחצרות (או בעטרת)
שמתי דרוש שיפור
אין נושאים ישנים יותר