שיחה:סיבוב שערי הר הבית

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 7 ימים מאת חוקר דעת בנושא חשיבות הפרטים בערך
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

״בעיקר לאומיים״

אני רוצה שמי שכתב את המשפט הנ״ל בהקשר לאותם מסובבי שערים יסביר את כוונתו במשפט , וכן יביא מקור לדבריו צו״לאי מצוי (שיחה) 00:04, 28 באוקטובר 2024 (IST)תגובה

חשיבות הפרטים בערך

בקשר לעריכתי בערך זה, מתנצל אכן שכחתי לכתוב בפירוט מדוע מחקתי וזה כבר נשמר לי בטעות, אפרט כאן, כל המידע שהיה שם בערך היה לא רלוונטי ובוודאי לא אנציקלופדי, אחלק את זה לשניים, פירוט מדויק איזה ארגון עשה וממתי עד מתי ולמה איננו מעניין אף אחד, בסוף מדובר פה באירוע שהוא עם כל הכבוד די איזוטרי כמה דתיים לאומיים מסובבים את השערים מידי חודש זה מה שיש היום, ביחס לסיבובים החרדיים והמנהגים מי שמכיר את האירוע מבין שעם כל הכבוד לכתוב באיזה שער שרים מה, זה מגוחך כאילו שמדובר פה בספר המנהגים למהרי"ל בסך הכול כמה ישיבישערס שנהנים מזה מסתובבים רוקדים ושרים, לכתוב באנציקלופדיה את כל מה שבחור ישיבה זה או אחר עושים בתור איזה מנהג זה פשוט מגוחך, אינני מזלזל בהיקפה של התופעה אך זה לא מצדיק פירוט טרחני ומגוחך שכזה, אי לכך ובהתאם לזאת ערכתי לערך זה דיאטה רצחנית שתותיר אותו עם מידע רלוונטי ובעל חשיבות אציקלופדית, אשמח לשמוע את דעתכם.חוקר דעת (שיחה) 14:56, 20 באפריל 2025 (IDT)תגובה

אכן ערכת דיאטה רצחנית, תחלק את הנושא לשנים (התופעה הקדומה הד"לית בעיקר, ופירוט ה"מנהגים" כיום) ותפתח שני דיונים שם בדף שיחת הערך. אפר (שיחה) 15:02, 20 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@חוקר דעת מידע רלוונטי? למה? מידע לא אמור להיות מעודכן לעכשיו והוא לא מיועד לך אישית, אם הוא אנציקלופדי הוא רלוונטי. בנוגע לחשיבות הנושא אני יודע שאני בניגוד עניינים, אבל זה כבר קצת יותר מ"כמה ישיבישערס" זה קהילה שלימה שהולכים לסיבובים כל הישיבה, כמה עמותות שדואגות לזה, ומקורות קדומים וחשובים בהחלט. איפה רוקדים ואיפה שרים מסכים איתך. בנוגע לסב"ש של ר"ח אין לי מושג, אבל זה לא רלונטי מה יש היום, מקסימום תכתוב כיום הפופלאריות של סיבוב זה ירדה. ואם כל הכבוד כבודו לא היה שם (אולי כן) ואין לו מושג את משמעות הדבר. ממישיחה - בס"ד • כ"ב בניסן ה'תשפ"ה 15:06, 20 באפריל 2025 (IDT)תגובה
הייתי שם הרבה יותר מפעם אחת ומה שכתבת לא קשור היקף התופעה הוא עצום ואני לא מזלזל בזה ודאי שיש בזה חשיבות אנציקלופדית וזה עסק די רציני ומתפתח,
כל זה לא קשור לפירוט המגוחך שעורך הערך פירט מה שרים ומתי שזה כמה ישיבישיערס קבעו ואם אתה שייך לשם אז אתה יודע את זה ועל זה בערה חמתי, גם ביחס לפירוט על השתלשלות המנהג נראה לי מוגזם מדובר בפופעה חברתית או על כל פנים מנהג דתי אין כאן מקום לתאר בפרוטרוט מה היה בתשל"ב ולאחר מכן בתשל"ז כמה היו אז על ידי ארגון פלוני ומה עשה אחר כך ארגון אלמוני עם כל הכבוד המידע אמור להיות לעניין זה אנציקלופדיה פה ולא יח"צ של עמותות, לדעתי אין שום מידע רלבנטי מחוץ למה שהשארתי בערך, אם אתה חושב אחרת תפנה אותי אולי למשהו ספציפי. חוקר דעת (שיחה) 15:13, 20 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@ממי, חוקר דעת העלה טענות שכדאי לדון בהם (עם הראשונה אני לא מסכים עם השניה כן), המקום לדון בשה זה דף שיחת הערך, בהצלחה. אפר (שיחה) 15:08, 20 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@ממי, @חוקר דעת, אשמח אם תפתחו את הדיון מחדש, כמה כללי אצבע:
א- טיעונים לגופו של עניין ולא לגופו של טוען.
ב- טיעונים מתומצתים ככל האפשר.
ג- אם אפשר לשמור על סדר טענות מסויים שיקל על הקריאה אפר (שיחה) 15:27, 20 באפריל 2025 (IDT)תגובה
נסכם: המושג ראוי לערך. בערך אמור להיות, מקור המנהג, הסיבובים בזמנינו. כותרת נוספת- המנהג אצל החרדים. הויכוח מה ראוי לציין. אז דעתי, ההיסטוריה ראויה לציון במלואה. בנוגע להיום יש הגזמה, אך גם אתה הקצנת במחיקות, (ואכן היתי שם. כיום אני מסובב לבד, ונניח את המנהגים שלי אני לא אציין לבנתיים קריצה. @חוקר דעת @אפר ממישיחה - בס"ד • כ"ב בניסן ה'תשפ"ה 15:31, 20 באפריל 2025 (IDT)תגובה
(@אפר עכשיו ראיתי את הודעתך, שהייתה תוכ"ד הודעתי אז אני מתייחס אליה רק עכשיו)סדר הטענות. 1. ההיסטוריה. 2. חשיבות כל סיבוב בפנ"ע (הדתלי"ם החרדים, קדושת ציון, הר המור). 3. איזה מנהגים ראויים לאזכור. ממישיחה - בס"ד • כ"ב בניסן ה'תשפ"ה 15:34, 20 באפריל 2025 (IDT)תגובה
טיפה בעייתי כי אין מקום לשני כותרות על הסיבובים בזמננו דלי"ם וחרדים, כי לדעתי הסיבוב אצל הדלי"ם הוא אירוע שמתקיים פעם בחודש וזהו מה יש עוד לכתוב בכותרת נפרדת, יותר מתאים לכתוב כמו שכבר יש, תחת הכותרת כיום ולציין את האירוע של הדלי"ם ואת העובדה שחרדים מסתובבים שם בימי שישי שבתות וחול המועד. חוקר דעת (שיחה) 15:43, 20 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@חוקר דעת עשיתי דיאטה לא רצחנית. זה בסדר?
ממישיחה - בס"ד • כ"ג בניסן ה'תשפ"ה 22:25, 20 באפריל 2025 (IDT)תגובה
אתה לא זקוק לאישור שלי חלילה, אולם עכ"פ דעתי ממש אינה נוחה מהערך השמן מדאי לטעמי ורק אציין כי אני חושב שלא נענו תשובות לשאלות שהצבתי, א. מה רלבנטי הפירוט שיש ביחס לכל ארגוני המקדש מתי עשה כל ארגון סיבוב איך ולמה שיהיה לך ברור שלא מדובר במפלגות או תנועות חברתיות ענקיות אלא על כמה פעילים שהקריזו כל יום משהו אחר.
ב. מה שייך לכתוב את ה'מנהגים' שהונהגו בגדול ע"י כמה ישיבישערס כשכותבים אנציקלופדיה לציבור אי אפשר לכתוב כל מיני קריזות של אנשים בתור כך נוהגים זה מאוד יפה ששרים תתן אחרית אך זה לא חובה לעשות את זה דווקא מול שער הזה והזה וודאי שזה לא מתאים למכלול לטעמי,
באופן כללי הערך מפורט בכל מיני פרטים שגם לא רציניים וגם לא חשובים כהמחשה אשאל מדוע חשובה העובדה שהרב רוטמן מגיע לסיבוב דווקא אחר שהוא מתפלל בכותל הקטן שלא נטעה חלילה לומר שהוא עצמו מתפלל בשער הכותנה או להבדיל בכותל או בחורבה אלא מקום תפילתו הוא דווקא בכותל הקטן ורק לאחר מכן כשהוא מסיים את התפילה אז הוא מתפנה לילך לשער הכותנה ומשם מתחיל הסיבוב. וכן הלאה והלאה מקווה שהבנת את העיקרון,
עד כאן לעניות דעתי אולם לא אתווכח עם ותיקים ממני.
וירא הציבור וישפוט. חוקר דעת (שיחה) 04:21, 21 באפריל 2025 (IDT)תגובה